Autor vystudoval FFUK a postgraduálně MBA studia ekonomiky a managementu. Dříve působil např. jako zahraniční zpravodaj, šéfredaktor exportní redakce a ředitel mezinárodního obchodního odboru ČTK, tiskový mluvčí Škody Auto a ředitel komunikace a marketingu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Nyní pracuje jako konzultant mj. v autoprůmyslu a je mluvčím think tanku Realistická energetika a ekologie.

Evropské automobilové trhy vadnou

Prodeje aut na nejvýznamnějších evropských trzích loni klesly. Mohou za to potíže ve výrobě, ale také klesající koupěschopnost zákazníků. Rostly prodeje elektrických vozů, ale nejspíše jen díky dotacím.

Prodej aut signalizuje propad české i evropské ekonomiky

Prodeje nových aut loni klesly na českém i evropském trhu. Výrobci jsou pod tlakem klesající kupní síly obyvatel a zároveň normami a zákazy EU, které se týkají norem Euro 7 a výroby a prodeje spalovacích vozů po roce 2035. To jsou skutečnosti, které nejspíše prohloubí hospodářskou recesi v EU i u nás.

Německé plány s elektromobilitou jsou iluzí

Do roku 2030 by mělo po Německu jezdit 15 milionů čistě elektrických aut. To by ale každé další prodané odteď muselo být elektrické. Při klesajících dotacích, rostoucí ceně elektřiny a produkčních možnostech výrobců je to čirá ekologická fikce.