Autor vystudoval FFUK a postgraduálně MBA studia ekonomiky a managementu. Dříve působil např. jako zahraniční zpravodaj, šéfredaktor a ředitel ČTK, tiskový mluvčí Škody Auto a MPO. Nyní pracuje jako konzultant mj. v autoprůmyslu a je mluvčím think tanku Realistická energetika a ekologie.

Krok vpřed a dva kroky vzad energetické politiky české vlády

Po sedmiměsíčním přešlapování přišla vláda ČR týden před volbami s příslibem, že zastropuje ceny elektřiny a plynu na 6 korunách za 1 kWh silové elektřiny a 3 Kč za kWh velkoobchodní ceny plynu. Teď je zase všechno jinak. To je pro spekulanty na trhu s energií hezká vzpruha, a tím horší vyhlídka pro domácnosti a podniky.

Bilance Eurostatu odhaluje skutečný význam obnovitelných zdrojů

Každý den nás zaplavují zprávy navzájem se opisujících médií, jak nám „světlé zelené zítřky“ zajistí obnovitelné zdroje (OZE), dominantně solární panely a větrníky. Neustále se omílá manipulativní tvrzení, že na OZE v Evropské unii prý už připadá 40 % energie. Bilanční zpráva Eurostatu, statistického úřadu EU, ovšem ukazuje něco podstatně jiného.

Kritická situace si žádá rozhodné kroky nejen v energetice

Když tržní síly kapitalismu nefungují kvůli stále více přeregulovanému systému, jako například v energetice, musí zasáhnout stát. Francouzská vláda oznámila, že zestátní energetického obra, společnost EdF, mj. vlastníka 56 jaderných reaktorů, které normálně bezemisně zajišťují 70 % elektřiny Francie.

Rétoriku ochrany klimatu nahrazuje praxe zajištění energie opět uhlím

Minulý týden skončený summit sedmi nejvyspělejších západních zemí světa G7 se prioritně věnoval agresi Ruska na Ukrajině a označení Moskvy jako největší hrozby Západu. Také se zabýval asertivní politikou Číny (stále ještě oficiálně nenazvané nepřítelem). Z místa jednání z Bavorska ale také znovu zazněla silná rétorika potřeby důraznější ochrany klimatu.

Motor českého průmyslu dostal stopku

Evropská komise dosáhla ve svém tažení za zelenou revoluci dílčího úspěchu. V úterý 7. června v podvečer většina levicově smýšlejících progresivistických poslanců v Evropském parlamentu (EP) včetně 4 českých Pirátů a Luďka Niedermayera z TOP09 prosadila, že po roce 2035 se nebudou moci vyrábět a prodávat nové vozy se spalovacími motory.

Henry Ford by nad dnešním autoprůmyslem západu zaplakal

Když se na přelomu 19. a 20. století rozjela výroba osobních automobilů, byly to produkty výhradně pro bohaté. Pak geniální americký podnikatel Henry Ford rozjel výrobu legendárního modelu T, jichž se za 825 dolarů prodalo do konce roku 1908 tisíc kusů. Svou koncepci…

Česko na cestě k brzkému nedostatku elektřiny

Když se dnes každý den přemílá, jak decentralizované obnovitelné energetické zdroje pomohou vyřešit naše energetické i enviromentální problémy, napadá autora článku srovnání: Byly stovky či tisíce jednotlivých ševců rozsetých nejen po Československu lepší a výkonnější než továrna Baťa a hlavně, kdo nakonec produkoval boty levněji…