Autor vystudoval FFUK a postgraduálně MBA studia ekonomiky a managementu. Dříve působil např. jako zahraniční zpravodaj, šéfredaktor a ředitel ČTK, tiskový mluvčí Škody Auto a MPO. Nyní pracuje jako konzultant mj. v autoprůmyslu a je mluvčím think tanku Realistická energetika a ekologie.

Evropské automobilové trhy vadnou

Prodeje aut na nejvýznamnějších evropských trzích loni klesly. Mohou za to potíže ve výrobě, ale také klesající koupěschopnost zákazníků. Rostly prodeje elektrických vozů, ale nejspíše jen díky dotacím.

Prodej aut signalizuje propad české i evropské ekonomiky

Prodeje nových aut loni klesly na českém i evropském trhu. Výrobci jsou pod tlakem klesající kupní síly obyvatel a zároveň normami a zákazy EU, které se týkají norem Euro 7 a výroby a prodeje spalovacích vozů po roce 2035. To jsou skutečnosti, které nejspíše prohloubí hospodářskou recesi v EU i u nás.

Německé plány s elektromobilitou jsou iluzí

Do roku 2030 by mělo po Německu jezdit 15 milionů čistě elektrických aut. To by ale každé další prodané odteď muselo být elektrické. Při klesajících dotacích, rostoucí ceně elektřiny a produkčních možnostech výrobců je to čirá ekologická fikce.

Krok vpřed a dva kroky vzad energetické politiky české vlády

Po sedmiměsíčním přešlapování přišla vláda ČR týden před volbami s příslibem, že zastropuje ceny elektřiny a plynu na 6 korunách za 1 kWh silové elektřiny a 3 Kč za kWh velkoobchodní ceny plynu. Teď je zase všechno jinak. To je pro spekulanty na trhu s energií hezká vzpruha, a tím horší vyhlídka pro domácnosti a podniky.

Bilance Eurostatu odhaluje skutečný význam obnovitelných zdrojů

Každý den nás zaplavují zprávy navzájem se opisujících médií, jak nám „světlé zelené zítřky“ zajistí obnovitelné zdroje (OZE), dominantně solární panely a větrníky. Neustále se omílá manipulativní tvrzení, že na OZE v Evropské unii prý už připadá 40 % energie. Bilanční zpráva Eurostatu, statistického úřadu EU, ovšem ukazuje něco podstatně jiného.