Currywursty automobilky Volkswagen předčily prodeje aut

Ilustrační foto: Pexels z Pixabay.

Již několik let patří mezi neprodávanější produkty značky Volkswagen její currywurst, tedy klobása s kořením karí. Poptávku po oblíbeném pokrmu neoslabil ani dočasný zákaz prodeje v kantýně v centrále VW. Loni se prodalo rekordních 8,33 milionu kusů všech variant. To bylo přibližně o 400 tis. kusů více než v předchozím roce. Napsala to agentura DPA s odvoláním na údaje závodní rady VW.

K rekordu přispěla varianta hotdog, uvedená na trh v roce 2021, které se loni prodaly téměř 2 miliony kusů. Klasického currywurstu se prodalo 6,4 milionu kusů.

Vyřazení currywurstu z nabídky podnikové kantýny v hlavní budově centrály německé automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu v roce 2021 vzbudilo značný rozruch. Mimo jiných kritizoval tento krok i bývalý německý kancléř Gerhard Schröder. Kantýna tehdy přešla na vegetariánskou stravu, v létě 2023 však začala znovu currywurst nabízet. V ostatních více než 30 jídelnách a kioscích v závodě zůstal currywurst v nabídce zachován.

Firemní VW currywurst je k dostání také v mnoha supermarketech v Dolním Sasku. Vyrábí se v řeznictví, které je součástí závodu Volkswagen Service Factory.

Skupina Volkswagen loni dodala zákazníkům po celém světě 9,24 milionu vozů, o téměř 12 procent více než před rokem. Odbyt hlavní koncernové značky VW vloni vzrostl o 6,7 % na 4,87 milionu vozů.