Češi na internetu nejvíc sledují zpravodajská videa

Češi na internetu nejvíce sledují zpravodajská videa. Alespoň několikrát týdně si je pustí 37 % uživatelů internetu. Následují seriály, které si pouští 36 % lidí, a filmy s 34 procenty. Další příčky patří vtipným videím (31 %) a hudebním klipům (28 %). Vyplývá to z jarního průzkumu Nielsen Admosphere na vzorku tisícovky respondentů starších 15 let.

Tři čtvrtiny internetových uživatelů stále nejraději koukají na seriály v češtině, případně slovenštině. Popularita seriálů v českém znění navíc významně stoupá s věkem: v nejmladší skupině respondentů (15–24 let) je preferuje 42 % dotázaných, z respondentů ve středním produktivním věku (35–44 let) už 77 % a z dotázaných nad 55 let dokonce 90 procent.

Seriálům s českými titulky dává přednost 16 % dotázaných. Jejich obliba naopak s věkem klesá. Nejpopulárnější jsou u nejmladší skupiny (30 %), kdežto z lidí 55+ je preferuje jen v 7 procent. Nejméně vyhledávané je sledování seriálů s anglickými titulky (5 %) nebo v anglickém znění bez titulků (3 %). Oba způsoby opět vedou u nejmladších ročníků.

V Česku je 8,1 milionu uživatelů internetu, což odpovídá 85 % obyvatel starších deseti let. Týdně stráví on-line v průměru skoro 17 hodin. Více než polovina platí na internetu kartou.