VW klesl provozní zisk. Německý gigant prodává méně aut

Foto: sgcdesignco na Unsplash

Volkswagenu (VW) klesl meziročně provozní zisk za první čtvrtletí o 20 % a Škodě Auto o 1,3 %. Oběma subjektům o nižší procenta klesají i prodeje aut.

Volkswagen v prvním čtvrtletí hospodařil s provozním ziskem 4,59 miliardy eur (115,4 miliardy Kč), což je meziroční pokles přibližně o 20 %. Prodej aut pak největší automobilce v Evropě klesl na 2,08 milionu z 2,12 milionu před rokem, což je zhruba o 1,8 %. Firma to dnes uvedla ve zprávě o výsledcích hospodaření.

Tržby z prodeje aut klesly o procento na 75,46 miliardy eur. Součástí skupiny je i česká automobilka Škoda.

Celkový odbyt aut dodaných zákazníkům ve čtvrtletí meziročně vzrostl o tři procenta na 2,10 milionu. Údaje o objemu zahrnují i nekonsolidované výsledky společných podniků v Číně. Data o odbytu za předchozí rok Volkswagen aktualizoval.

Odbyt v západní Evropě zůstal meziročně beze změn, skupina ale zaznamenala růst ve všech ostatních regionech. Odbyt plně elektrických vozidel dodaných zákazníkům pak meziročně klesl o 3,3 procenta, což podnik dává do souvislosti částečně i s nedostatkem dílů.

Automobilce Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk ve srovnání se stejným obdobím loni přibližně o 1,3 procenta na 535 milionů eur (téměř 13,5 miliardy Kč). Celkový prodej aut se pak snížil o 2,5 procenta na 268 tisíc.

Tržby automobilce klesly meziročně o více než tři procenta na 6,57 miliardy eur. Nejprodávanějším modelem značky zůstává Octavia.

„Škoda v prvním čtvrtletí představila vylepšenou verzi svého bestselleru Octavia,“ uvedl Volkswagen. Nový Superb Combi je pak vybaven řadou nových technologií, interiérem vyrobeným z udržitelných materiálů spolu s intuitivním ovládáním a podporou umělé inteligence (AI).

Za celý loňský rok Škoda zvýšila provozní zisk o 182 procent na 1,77 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 26 procent na 26,5 miliardy eur. Výrobu automobilka loni zvýšila o 16 procent na 888.050 vozidel.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37.000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině. Loni v říjnu automobilka oznámila, že se od letošního roku vrací na trh v Kazachstánu.