Evropské automobilky jsou příliš závislé na Asii, je třeba změnit kurs

Evropský automobilový sektor je z hlediska důležitých součástek, jako jsou polovodiče a bateriové články, příliš závislý na Asii a dalších regionech. V rozhovoru s listem Frankfurter Allgemeine Zeitung to řekl šéf dozorčí rady německého výrobce automobilových součástek Bosch Franz Fehrenbach.

Čipy a bateriové články se v éře elektrických a samořízených vozů stávají nejdůležitějšími automobilovými součástkami. Evropské automobilky je však musejí dovážet z Asie, protože výstavba kapacit pro jejich výrobu v Evropě postupuje pomalu, napsala agentura Reuters.
„Ano, stali jsme se příliš závislými na jiných regionech a je třeba změnit kurz,“ prohlásil Fehrenbach. „Není to nicméně vina politiky, souvisí to s optimalizací nákladů v dodavatelském řetězci.“

Problémy spojené se závislostí evropských automobilek na dodávkách z Asie letos dostal do centra pozornosti globální nedostatek čipů, jehož důsledkem je omezování produkce automobilů. Evropská unie se v důsledku tohoto vývoje rozhodla spustit programy, které mají přilákat výrobce čipů do Evropy, píše Reuters.

Některé německé společnosti nyní představují plány, které by měly jejich závislost na dodávkách z Asie snížit. Německá automobilka Volkswagen například hodlá společně s partnery do roku 2030 postavit šest velkých továren na výrobu bateriových článků. O umístění jedné z těchto továren se uchází Česká republika.