Stávky na německé železnici snad skončí
Výpadky a zpoždění vlaků přijíždějcích z Německa v důsledku tamních stávek železničářů by snad mohly na čas skončit. Podle vyjádření odborů se vedení drah dohodlo se strojvůdci na mzdách a pracovních podmínkách.
Zda odbory GDL dosáhly svého požadavku pětatřicetihodinového pracovního týdne se zachováním plné mzdy, není známo. Na úterní dopoledne svolaly tiskovou konferenci také dráhy. Dohoda znamená úlevu pro miliony cestujících a také jistotu zásobování německého průmyslu.
„Odborový svaz německých strojvedoucích a Deutsche Bahn dosáhly dohody o mzdách. Podrobnosti sdělí GDL na tiskové konferenci,“ uvedli odboráři v krátkém prohlášení. Tiskovou konferenci svolal svaz na úterní dopoledne, kdy novináře pozvala také železniční společnost DB.
Strojvedoucí sdružení v odborech GDL od loňského listopadu stávkovali už šestkrát. Kvůli protestům stála nejen osobní doprava, ale také nákladní, což vedlo k rozsáhlým problémům při zásobování průmyslu. Stávka pokaždé dolehla i na české cestující, neboť dráhy mimo jiné odřekly spoje mezi Prahou a Berlínem, noční vlaky do Curychu nebo regionální linku mezi Chebem a bavorským Marktredwitzem. Potíže postihly i expresní vlaky mezi Prahou a Mnichovem, ačkoli toto spojení neprovozují DB.
Odboráři se prostřednictvím protestů snažili DB přinutit k zavedení pětatřicetihodinového pracovního týdne se zachováním plné mzdy. Dráhy jako kompromis nabízely snížení týdenního pracovního úvazku ze současných 38 na 36 hodin, což odbory odmítly. Zmíněných 35 hodin označovaly dráhy za nereálný požadavek ohrožující provoz železnice.