Heineken prováže platy manažerů s ekologickými cíli
Nizozemská pivovarnická společnost Heineken zvažuje provázání platů manažerů s ekologickými cíli. Druhý největší výrobce piva na světě chce dosáhnout nulových emisí v celém svém dodavatelském řetězci do roku 2040. Mzdy a odměny manažerů budou záviset na tom, jak se budou angažovat v boji proti změnám klimatu, napsala agentura Bloomberg.
„Zkoumáme, jak to propojit s odměňováním vedoucích pracovníků,“ řekl ve středu v rozhovoru s agenturou Bloomberg generální ředitel Heinekenu Dolf van den Brink.
Společnosti jsou stále více pod tlakem členů správních rad, investorů a zákazníků, kteří žádají snížení negativních dopadů jejich činnosti na planetu. Odborníci tvrdí, že propojení s odměnami vedoucích pracovníků je klíčovým krokem, jak motivovat vedení firem k plnění klimatických cílů.
Zhruba 90 % emisí Heinekenu pochází od dodavatelů, z balení, přepravy a skladování piva. Zbytek vzniká při produkci nápoje. Odstranění emisí z dodavatelského řetězce je podle šéfa Heinekenu tou obtížnou částí problému. Výrobce piva by mohl odstřihnout ty dodavatele, kteří se nezbavují emisí uhlíku dostatečně rychle, dodal bez časového upřesnění.
V kratším časovém horizontu si Heineken stanovil srazit do roku 2030 své emise ve srovnání s rokem 2018 o 35 procent. Je to v souladu s pařížskou klimatickou dohodou z roku 2015, ve které se státy zavázaly ke snaze udržet oteplování globálního klimatu výrazně pod dvěma stupni Celsia ve srovnání s předindustriálními časy a pokud možno co nejblíže 1,5 stupně.