Uhlíková daň i pro lodní přepravu? Jedná se o ní v Londýně

Mezinárodní námořní organizace (IMO) bude tento týden jednat o to, jak snížit klimatické dopady lodní dopravy. Ve hře je i uhlíková daň, připomíná CNBC.
Pro opatření jsou podle webu hlavně ty státy, které změny klimatu, včetně stoupajících hladin oceánu, akutně ohrožují. Například Fidži, Marshallovy ostrovy, Vanuatu a karibské ostrovní státy, včetně Barbadosu, Jamajky či Grenady. Naopak se k němu skepticky staví Čína či Brazílie.
Při jednání asi také budou zástupci států brát v úvahu zničující dopady amerických cel na mezinárodní obchod. Dohoda se tak nezdá na první pohled moc pravděpodobná.
Vedle daně jsou ve hře například uhlíkové kredity nebo globální normy pro používaná paliva. Lodní doprava produkuje asi 3 % emisí a loni na jaře se zdálo, že organizace je blízko dohodě o opatřeních, která je omezí. Teď se výsledek jednání zdá být zřejmě i s ohledem na dění ve světě obchodu mnohem nejistější.