Zemědělský fond nabízí 60 mil. Kč za propagaci biopotravin

Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) vypsal tendr na kampaň zaměřenou na podporu biopotravin a ekologického zemědělství. Marketingová a PR kampaň by měla trvat tři roky a fond na ní dá 60 milionů korun. SZIF to napsal ve své tiskové zprávě. Zájemci mohou podávat přihlášky do 9. března.

Kdo z koho tu dělá vola? Ilustrační foto: Ana Cernivec on Unsplash

Podle ředitelky odboru administrace kvalitních potravin SZIF Kateřiny Ratajové by se kampaň měla primárně zaměřit na zvýšení povědomí o značně BIO a zvýšení zájmu spotřebitelů o produkty pocházející z ekologického zemědělství. „U výrobců pak chceme zvýšit zájem o produkci v ekologickém režimu,“ doplnila.

Kampaň by podle fondu měla spotřebitelům vysvětlit, proč jsou ceny potravin z ekologického zemědělství vyšší oproti běžným produktům. Kampaň by je měla podle fondu informovat o tom, že respektováním rozdílu v ceně přispívají na rozvoj krajiny a zdravého životního prostředí.

Komentář SH:

To je asi to hlavní: vysvětlit spotřebitelům to zdražování. Bez toho a bez státních dotací by to fakt nešlo. V jednom opravdu velkém maloobchodním řetězci se už delší dobu docela široký sortiment bio-potravin prodává výrazně „v akci“ zlevněný proti „obyčejným“ výrobkům těchže výrobců a téhož názvu (značky). Chudák sámoška, ta ale musí prodělávat!