Walmarku loni klesly tržby, ale vytvořil zisk

Společnost Walmark, která v Třinci na Frýdecko-Místecku vyrábí doplňky stravy, vykázala v loňském roce tržby přes 1,3 miliardy korun. Její čistý zisk činil 193,7 milionu korun. Společnost to uvedla ve zprávě zveřejněné ve Sbírce listin. V předchozím období, které zahrnovalo 19 měsíců do 31. prosince 2020, firma utržila přes 1,9 mld. Kč a skončila ve ztrátě téměř 24,8 milionu korun.

Walmark je lídrem ve výrobě a distribuce doplňků stravy na trzích střední a východní Evropy. Loni měla firma téměř 250 zaměstnanců. Od roku 2020 patří společnosti Stada Arzneimittel AG sídlící ve městě Bad Vilbel v Německu. Skupina Stada ve více než 120 zemích zaměstnává přes 12 000 lidí.

Členové představenstva David Hrdlička a Martin Hefner ve výroční zprávě napsali, že očekávání společnosti Walmark od spojení s farmaceutickou skupinou Stada byla nejen naplněna, ale i překonána. „Jedná se o vynikající spojení výhodné pro obě strany, kdy skupina Stada získala s Walmarkem silné zastoupení ve střední a východní Evropě a Walmark zase přístup na nové trhy, kde je skupina Stada zastoupena. V souladu se skupinovou politikou došlo k rozvoji třineckého výrobního závodu, skladovacích prostor, integrací výrobních procesů a výroby z jiných trhů,“ prohlašují členové představenstva.

Na tuzemském trhu loni Walmark získal 18 % z celkových tržeb. V předchozím období to byla 24 procenta. Hrdlička a Hefner poukázali na zlepšení provozního výsledku hospodaření na loňských 348 mil. Kč, když v předchozím období 19 měsíců to bylo 46,7 milionu korun.

Provoz podniku i loni ovlivňovala koronavirová pandemie, která do Česka přišla v roce 2020. Mezi její hlavní dopady loni patřilo omezení volného pohybu lidí, a tedy i poptávky v maloobchodě po některých výrobcích. „Na stranu druhou složení portfolia společnosti, kdy významnou složkou portfolia jsou přípravky z oblasti imunity, společnosti pomohlo tyto dopady více než eliminovat,“ uvedla firma.

V letošním roce Walmark předpokládá růst tržeb, ziskovosti i další rozšiřování výrobků na nové trhy. Vzhledem ke svému produktovému portfoliu firma neočekává, že by na ni měl významný dopad současný válečný konflikt na Ukrajině.