Více než polovina marketérů není připravena na odstranění cookie

Foto: Kari Shea na Unsplash

Více než polovina marketérů po celém světě tvrdí, že nejsou připraveni na budoucnost bez cookies, přičemž 57 % z nich také uvádí, že si nejsou plně vědomi dostupných řešení, která by mohla nahradit cookies třetích stran. Vyplývá to z nového průzkumu globální integrované reklamní platformy Adform, zveřejněného mj. na webu FEEDIT.

„Nad naším odvětvím již nějakou dobu visí hrozící ukončení podpory cookies třetích stran, takže je znepokojující, že s tak malým časovým odstupem nejsou marketéři ještě připraveni,” uvedl Country Manager pro Českou republiku Michael Štádler ze společnosti Adform. „Je to však jen jedna z mnoha výzev, kterým dnes naše odvětví čelí. V popředí priorit marketérů je také tlak na větší udržitelnost, větší efektivitu rozpočtů a hledání nových řešení pro stále se vyvíjející prostředí.“

Znepokojivých 48 % respondentů uvedlo, že nemají jasnou představu o tom, jak opuštění cookies třetích stran ovlivní marketing jejich společnosti, 55 % však ví, že nalezení řešení je pro budoucí úspěch klíčové.

Pohled na podíl prohlížeče bez cookies na trhu je ale zkreslený: Pouze 9 % respondentů odhadlo tento podíl správně: Safari a Firefox mají dohromady 23,3 % celosvětového podílu na trhu. Třicet procent respondentů uvedlo, že neví, a 14 % si myslelo, že kombinovaný podíl na trhu je nižší.