Trh ojetin roste, ukazují to data z Mototechny
Prodejce ojetin Mototechna ze skupiny AAA Auto zvýšil letos od ledna do konce srpna prodej meziročně o 13 % na více než 8000 aut. Je to zároveň o 35 % více než před pěti lety. Od vzniku v roce 2012 firma prodala v ČR a na Slovensku 78.300 vozů.
Kvůli omezení výroby nových aut je v současnosti zánovních automobilů, na které se Mototechna specializuje, nedostatek. „Nové automobily se potýkají stále s výpadky ve výrobě kvůli chybějícím čipům a dalším dílům, proto jsou zánovní automobily, které jsou k dispozici ihned, vhodnou alternativou, pokud nechce zákazník čekat na nový vůz několik měsíců. Poptávka po zánovních automobilech je daleko větší než nabídka na trhu,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Nejoblíbenější značkou v československé Mototechně je Škoda, která tvoří přes 30 procent všech prodejů. Dále pak Kia (11 procent) a Hyundai (deset procent). Nejčastěji jde o modely Škoda Fabia, Škoda Karoq nebo Dacia Duster. Nejžádanější automobily jsou ve variantě SUV, jejichž podíl se zvýšil z 30 procent před dvěma lety na současných 42 procent. Hatchbacky tvoří 29 procent prodaných automobilů.
Zánovní automobily jsou stále nejčastěji v benzínovém provedení (82 procent). Rapidně podle firmy roste zájem o automatickou převodovku, kterou letos preferuje již 38 procent zákazníků (loni 26 procent). Nejoblíbenějšími barvami jsou bílá (24 procent) a stříbrošedá (21 procent).
Značku Mototechna obnovila skupina AAA Auto před devíti lety. Orientuje se na zánovní ojeté vozy a na investičně zajímavé veterány. V České republice zákazníci mohou vybírat z 1400 aut a na Slovensku z téměř pěti stovek.