Škoda Auto se stala čtvrtou nejprodávanější značkou v Evropě

Ilustrační foto: Gábor Adonyi z Pixabay

Automobilka Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí dodávky zákazníkům o 3,8 procenta na 448 600 vozů. Poprvé se stala čtvrtou nejprodávanější značkou na evropském trhu. Prodeje v západní Evropě vzrostly o 9,8 % na 260 800 vozů, ve střední Evropě o 3,3 % na 95 800 aut. Škoda to oznámila v tiskové zprávě.

Nejprodávanějším modelem byla Octavia s růstem dodávek o 24,1 % na 121 300 vozů. Následuje Kamiq s růstem o 4,7 % na 61 100 vozů a Fabia s prodejem 56 800 aut, což je zvýšení o 17,5 procenta. Na dalších místech jsou Karoq, modely Kodiaq a Superb, které přišly v nové generaci, a na sedmé pozici elektrický Enyaq s 30 600 prodanými vozy, což je meziroční pokles o 5,9 procenta.

Dodávky vozů koncovým zákazníkům na největším trhu v Německu za první pololetí vzrostly o 17,8 % na 91 100 aut, což představuje čtvrté místo na trhu. Statistiku pozitivně ovlivnily zejména dodávky v červnu, kdy Škoda dosáhla historicky nejlepšího druhého místa v registracích. Největšími trhy podle počtu dodaných vozů za první pololetí jsou dále Česká republika s 41 300 vozy, Spojené království s 37 600, Polsko s 31 500 a Francie s 21 500 vozy.

Automobilce vzrostl za prvních 6 měsíců letošního roku provozní zisk o 26,1 % na 1,149 miliardy eur (29,2 miliardy korun). Tržby nepatrně klesly na 13,652 miliardy eur (346,9 miliardy korun) z 13,748 miliardy eur (349,5 miliardy korun). Rentabilita tržeb se zvýšila z loňských 6,6 % na 8,4 %, což je nad dlouhodobým cílem automobilky. Investice klesly o desetinu na 823 miliony eur.

Podle předsedy představenstva společnosti Klause Zellmera vstupuje Škoda do druhé poloviny roku se značnou energií, kterou prokázala v prvních šesti měsících. Zákazníci podle něj dobře reagují na nejrozmanitější a nejmodernější modelovou nabídku v historii firmy. „Navíc se již připravujeme na to, že letos v říjnu dále rozšíříme naši plně elektrickou řadu o kompaktní SUV Škoda Elroq,“ informoval. Dodal, že společnost pečlivě sleduje možné nové výzvy na rychle se měnícím trhu a výsledky za první pololetí jí umožňují opatrný optimismus a postup vpřed s jistotou vycházející z pevných základů.

Nový model Elroq náleží do kategorie kompaktních SUV, která je objemově největším dílčím segmentem trhu v Evropě. Nové SUV s dojezdem 560 km je prvním modelem značky Škoda, který si osvojuje nový design Modern Solid. Na jaře automobilka odhalila designovou studii dalšího ze šesti nových elektromobilů, které uvede na trh v nadcházejících letech. Jde o městský crossover Škoda Epiq, který bude stát okolo 25 000 eur, tedy 625 000 Kč. Příští rok automobilka představí nový Enyaq, nástupce prvního elektrického SUV značky. V roce 2027 odhalí malý elektromobil, který vznikne v koncernové skupině objemových značek Brand Group Core.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.