Průměrná objednávka zboží z e-shopu v únoru činila 4000 Kč
Průměrná hodnota objednávky zboží z českého e-shopu v únoru činila přibližně 4000 korun, tedy stejně jako v lednu. Naopak útrata za služby meziměsíčně klesla ze 7000 na asi 4300 korun. Na internetu nakupovalo zhruba 80 procent spotřebitelů, které v průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) oslovily agentury Nielsen a Ressolution. S lednem byl tento podíl rovněž srovnatelný, napsala APEK v tiskové zprávě. Průzkumu se zúčastnilo více než 1000 respondentů.
Alespoň jednu službu si přes internet v únoru zakoupila čtvrtina dotázaných. Ve srovnání s lednem to byl zhruba stejný podíl, rozdíl byl ale podle APEK ve výši objednávky. „V oblasti služeb hrají velkou roli útraty spojené s cestováním a zážitky. Únor byl v tomto směru zjevně slabší než leden. Výsledky pravděpodobně ovlivnilo teplé počasí a s tím spojené nižší útraty za cesty na hory a zimními zážitky,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Například zákazníci od 35 do 44 let si v únoru přes internet objednali zhruba čtyřikrát, lidé mezi 15 a 24 lety dvakrát. Více než 55 procent respondentů nákupy uhradilo kartou, 38 procent využilo placení dobírkou. „U platebních metod je situace stabilní, platba kartou je mezi zákazníky dlouhodobě nejpopulárnější. Rozdíly mezi prvními dvěma měsíci letošního roku tak byly minimální,“ doplnil Vetyška.
Obrat e-shopů loni v Česku meziročně klesl o 6 % na 185 miliard korun. Snížil se i počet internetových obchodů, a to o 200 na 49 900, informovaly už dříve on-line vyhledávač Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Obrat a počet e-shopů klesá druhý rok za sebou. Nejlepšího výsledků loni české e-shopy dosáhly v posledním čtvrtletí, kdy po třech čtvrtletích poklesu jejich obrat meziročně vzrostl o 2 procenta.