Primark má první rok působení v ČR za úspěšný
Irský oděvní řetězec Primark považuje první rok působení v České republice za úspěšný. Otevření prodejny v centru Prahy představovalo důležitý milník expanze společnosti do střední Evropy. ČTK to dnes řekl oblastní manažer firmy pro region střední a východní Evropy Maciej Podwojski. Dodal, že druhá prodejna v tuzemsku začne fungovat koncem roku v obchodním centru Olympia v Brně. Prodejnám s dostupnou módou, módními doplňky a vybavením pro domácnost se podle experta ze společnosti Cushman & Wakefield Jana Kotrbáčka obecně daří velmi dobře. Další novou úspěšnou sítí v ČR je polská HalfPrice, připomněl.
První Primark v tuzemsku se zákazníkům otevřel loni 17. června ve třech patrech nově postaveného polyfunkčního domu, tzv. The Flow Building, na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice v Praze. Ještě několik následujících týdnů se před prodejnou tvořily fronty. „Obzvláště dobře si vedly licencované řady, především kolekce Harry Potter, NBA a Disney. Populární jsou také džínové oděvy pro ženy,“ řekl Podwojski. Po uvolnění protiepidemických opatření vzrostl podle něj zájem také o oblečení do společnosti, jako jsou halenky a šaty.
Obchodu Primark na Václavském náměstí se podle Kotrbáčka daří dobře, stejně jako prodejně ve varšavském obchodním centru Galeria Mlociny, která začala fungovat v roce 2020 coby první Primark v Polsku. „Úspěch nově plánované prodejny Primark v projektu Olympia Brno se dá očekávat. Další plánované otevření prodejny Primark je v rámci rozšíření bratislavského nákupního centra Eurovea na jaře 2023,“ uvedl dále Kotrbáček.
Společnost Primark Prodejny vykázala za období od 1. ledna 2020 do 31. srpna loňského roku ztrátu 39,9 mil. Kč a vykázala tržby 254,3 milionu korun.
Na českém trhu zažívá podle Kotrbáčka povedený první rok i řetězec HalfPrice, který nabízí zlevněnou značkovou módu a další zboží světových výrobců. Prodejnu otevřel loni na konci září v pražském obchodním centru Galerie Harfa. Další obchod by měl podle informací ČTK uvést do provozu v létě v obchodním centru Nisa Liberec. HalfPrice je součástí polské skupiny CCC.
Do ČR loni vstoupilo 38 nových značek, což bylo nejvíce za poslední tři roky, informovala již dříve společnost Cushman & Wakefield. Z nových značek jich bylo 18 z módy, většina nových prodejen zahájila svůj vstup na tuzemský trh v hlavním městě. V letošním roce stojí podle Kotrbáčka za zmínku v případě luxusního zboží plánované otevření první prodejny Chanel. Vzniknout má v Pařížské ulici v Praze.