Pražský dopravní podnik vypsal tendr na prodejce SMS jízdenek

Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal zakázku na provozovatele SMS jízdenek pro roky 2023 až 2026. Hodnota zakázky je předběžně odhadnutá na maximálně 200 milionů korun. Vyplývá to z dokumentu zveřejněného ve věstníku veřejných zakázek.

Zájemci se mohou hlásit do 19. října. Službu pro DPP nyní zajišťuje společnost Globdata (dříve Erika), která zvítězila v tendru v roce 2019. Službu pro podnik předtím zajišťovala již od roku 2008.

Ilustrativní fotka od pofex z Pixabay

Předmětem veřejné zakázky je zajištění zavedení a provozování platebního systému jízdného MHD prostřednictvím mobilní komunikace s využitím SMS v režimu tzv. elektronické jízdenky.

Vítěz tendru zajistí kompletní a nepřetržitý provoz SMS jízdenek a rovněž zajistí čtyřiadvacetihodinový servis a zajistí podniku možnost přístupu k databázi prodaných elektronických jízdenek. Systém musí také umožnit revizorům DPP jízdenky kontrolovat. Pro cestující musí být zajištěná možnost vystavení daňového dokladu, vystavení duplikátu nebo možnost jízdenku reklamovat.

Cestující si budou moci zakoupit 30minutovou jízdenku za 31 korun, 90minutovou v hodnotě 42 korun, celodenní 24hodinovou za 120 korun a rovněž jízdenku na 72 hodin za 330 korun.

Provozování SMS jízdenek v minulosti provázely problémy. Smlouva na jejich provoz z roku 2008 byla v minulosti kritizována jako nevýhodná. Původně smlouva obsahovala klauzuli o automatickém prodloužení kontraktu o dalších 10 let v případě, kdy o to jedna ze smluvních stran požádá. Toto ustanovení bylo odstraněno v roce 2013. V roce 2019 podnik prohlásil, že se tendrem v témže roce podařilo zajistit snížení platby firmě z prodaných jízdenek ze 16,48 % na 11,77 procenta.