Polské Allegro očekává ztráty v mezinárodním podnikání

Fotka: Pexels z Pixabay

Akcie největšího polského internetového prodejce Allegro dnes na varšavské burze prudce klesají. Firma, která letos vstoupila do České republiky a chystá se expandovat i na další středoevropské trhy, oznámila, že očekává ve čtvrtém kvartálu ztráty v mezinárodním podnikání.

Akcie Allegra kolem 13:30 ztrácely na varšavské burze cenných papírů 7,85 % na 29,98 zlotých. Podle analytiků je za výprodejem zklamání z mezinárodního působení firmy, které teď Allegro rozšiřuje.

Na domácím trhu se Allegru zatím daří bránit svou pozici před konkurencí, jako je americký Amazon, který v Polsku zahájil činnost v roce 2021. Společnost oznámila, že ve čtvrtém čtvrtletí, do kterého spadá vrchol vánoční sezony, očekává nárůst domácího zisku. Ten před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) by měl stoupnout o 20 až 23 procent.

V mezinárodním podnikání ale Allegro odhaduje upravenou ztrátu EBITDA v rozmezí 160 až 180 milionů zlotých (896 milionů až 1 miliardu korun). Náklady na spuštění a stále vysoké investice do vývoje platformy v České republice by mohly vést ke ztrátě blížící se zhruba 400 milionům zlotých (2,23 mld. Kč) v roce 2024, napsali ve své zprávě analytici makléřské společnosti Trigon. Příští rok navíc firma plánuje zahájit prodej v Chorvatsku, Maďarsku, na Slovensku a ve Slovinsku.

Allegro nicméně uvádí, že jeho internetové tržiště Allegro.cz si v Česku rychle získalo 800 000 aktivních zákazníků. Tři klíčové značky skupiny – Allegro.cz, Mall.cz a CZC.cz – už mají podle něj dohromady největší návštěvnost mezi českým hráči na poli e-commerce.