Pernod Ricard zvažuje prodej značky Becherovka
Nápojová společnost Pernod Ricard zvažuje prodej české likérky Jan Becher – Karlovarská Becherovka (JBKB). Francouzský výrobce lihovin hledá způsoby, jak zefektivnit své portfolio. S odvoláním na své zdroje o tom dnes informovala agentura Bloomberg. Cenu likérky zdroje odhadují na 300 milionů dolarů (6,95 mld. Kč), případně i více. Předpokládají zájem mezinárodních nápojových společností.
Společnost Pernod Ricard podle zdrojů Bloombergu spolupracuje s poradenskou a investiční firmou Centerview Partners, která se snaží zjistit zájem kupců o českou likérku. Ta v Karlových Varech produkuje bylinný likér Becherovka už přes 200 let. Francouzská firma likérku koupila v roce 1997.
Jednání podle zdrojů stále probíhají a není jisté, zda vyústí v transakci. Zástupci společností Pernod Ricard a Centerview Partners se k věci odmítli vyjádřit.
Pernod Ricard zvažuje i další odprodeje ze svého portfolia více než 240 značek. Na konci minulého měsíce Bloomberg informoval o možném prodeji portfolia vín, do kterého patří mimo jiné australské značky Jacob’s Creek a St Hugo či novozélandské víno Stoneleigh. Společnost tehdy uvedla, že pravidelně posuzuje a vyhodnocuje strategické příležitosti.
Generální ředitel francouzské společnosti Alexandre Ricard v srpnu řekl, že podnik v létě zaznamenal pokles poptávky po prémiovém alkoholu ve Spojených státech amerických a Číně. Výrobce lihovin plánuje v roce 2024 odkoupit zpět své akcie za 500 až 800 milionů eur (až 19,5 miliardy korun).
Pernod Ricard je po firmě Diageo druhý největší výrobce lihovin na světě. Mezi jeho nejznámější značky patří gin Beefeater, vodka Absolut, koňak Martell nebo šampaňské Mumm.