Penny rozšiřuje možnost nákupů potravin za polovic

Ilustrační foto: Penny

Maloobchodní řetězec Penny významně rozšiřuje možnost nákupů balíčků Nesnězeno za polovinu. Reaguje na mimořádný zájem o zvýhodněné potravinové balíčky a navyšuje počet prodejen, které je nabízejí, na čtyřnásobek. Oproti dosavadním 51 tak budou zlevněné balíčky potravin s blížící se dobou spotřeby k dispozici ve dvou stovkách obchodů Penny.

Ten se jako první a dosud jediný řetězec v Česku k platformě Nesnězeno připojil loni v dubnu, když začal nabízet výhodné balíčky především čerstvých potravin, kterým brzy uplyne doporučená doba spotřeby. Z pilotního projektu v jednom obchodě se nabídka balíčků rychle rozrostla na 51 prodejen. A aktuálně se rozšiřuje až na 200, což je bezmála polovina obchodů Penny v Česku. „Vycházíme vstříc zákazníkům, kteří již od počátku projektu projevili o balíčky velký zájem. Nákup balíčku je přínosný pro všechny strany. Zákazník získá za výhodnou cenu kvalitní potraviny a my v Penny prodáme například zboží, které bychom třeba již následující den nabízet nemohli. Společně snižujeme plýtvání potravinami a přispíváme k ochraně životního prostředí,“ popisuje mluvčí Penny Tomáš Kubík. Nesnězeno tak podle něho efektivním způsobem doplňuje již řadu let existující model boje proti plýtvání, kdy Penny trvanlivé potraviny dává prostřednictvím logistických center do potravinových bank.

Prostřednictvím aplikace a webu Nesnězeno restaurace, pekárny, hotely nebo obchody s potravinami nabízejí neprodané, ale kvalitní jídlo s výraznou slevou. Po přihlášení do platformy si zákazník vybere nejbližší prodejnu Penny a objedná si předpřipravený balíček potravin, kterým se blíží doporučená doba spotřeby. U Penny za 79 kč získá balíček obsahující ovoce, zeleninu, pečivo nebo chlazené zboží, kterému ten den končí trvanlivost. Hodnota zboží v balíčku přitom činí minimálně 160 korun, takže zákazník získává slevu nejméně 50 procent. Skladba balíčku se odvíjí od aktuálně neprodaných, ale stále kvalitních produktů s blížícím se datem spotřeby. „Úspěch balíčků Penny na platformě Nesnězeno dává jasný signál, že boj proti plýtvání jídlem má smysl. I přesto, že v Česku plýtváme jídlem o poznání méně, než je evropský Penny i díky spolupráci s další více než tisícovkou různorodých partnerů,” komentuje spoluzakladatel Nesnězeno Jakub Henni.

Zájem zákazníků Penny potvrzuje například skutečnost, že 95 % připravených balíčků si skutečně vyzvednou. Za bezmála rok, co Penny s platformou Nesnězeno spolupracuje, si spotřebitelé odnesli více než 26 000 balíčků. Participací na iniciativě Nesnězeno doplňuje Penny další své aktivity v boji proti plýtvání, jako již zmíněné dary pro potravinové banky, nebo poskytování neprodaného ovoce a zeleniny do desítek zoologických zahrad po celé zemi v rámci projektu Penny do Zoo.

Podobnou iniciativu vyvíjí také např. maloobchodní řetězec Albert. Nedávno informoval, že loni do potravinových bank daroval 3500 tun potravin a letos má v plánu darovat 3800 tun. „Navýšení darů bude dosaženo především díky zaměření na darování čerstvých potravin, zejména ze sortimentu ovoce a zeleniny, ale také mléčných výrobků a masa,“ potvrdil v tiskové zprávě Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost obchodů Albert.