Penny pomáhá značit turistické trasy

Fotka od Alexandra_Koch z Pixabay

Maloobchodní řetězec Penny se spojil s Klubem českých turistů v novém projektu Hezky česky po Česku. Ten přináší speciálně vybrané turistické trasy pro celé rodiny, u kterých nechybí doplňkové informace o jejich náročnosti, možnostech odpočinku nebo výletů s kočárky. Řetězec v rámci projektu také podporuje značení turistických tras. 

Výlety a turistiku jako typicky českou záležitost v průzkumu Penny označilo 62 % lidí. Výše se umístilo jen houbaření, které je také spojené s procházkami přírodou, a chataření. I při víkendových pobytech na chatách a chalupách se 46 % lidí věnuje procházkám a turistice.

„Chtěli jsme tento náš typicky český vztah k přírodě podpořit. Právě krátké výlety, které zvládne každý, vidíme jako skvělou formu trávení volného času a posilování mezigeneračních vztahů. Zároveň chceme v lidech podporovat hrdost na naši krásnou zemi a dává nám smysl toto prostředí kultivovat, například právě formou podpory značení turistických tras,“ říká Vít Vojtěch, marketingový ředitel Penny.

Projekt Hezky česky po Česku veřejnosti v tomto roce představí prvních 30 neotřelých výletních tras v okolí vybraných prodejen Penny, dvě v každém kraji. Trasy připravil Klub českých turistů a vybral takové, které vedou přívětivým terénem, aby je zvládl opravdu každý. Jejich délka se pohybuje od necelých 4 až do 12 kilometrů. K projektu Penny spustilo také stejnojmennou microsite www.hezkyceskypocesku.cz, kde lidé najdou inspiraci na cesty.

„Těší nás, že Penny vkládá energii do podpory turistického značení po celém Česku. Společně chceme lidem připomenout, jak jednoduše se dá zažít něco krásného. Stačí nazout pohodlné boty a vydat se na procházku třeba po značených trasách poblíž vašeho domova nebo chalupy. Vítáme a podporujeme každou iniciativu, která přivede lidi k pohybu, výletům a do přírody,“ říká za Klub českých turistů jeho předseda Ladislav Macka.

Průzkumu Penny se zúčastnilo 1016 respondentů. Proběhl letos v květnu. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Penny je se svými více než 430 prodejnami největším maloobchodníkem v Česku. Dlouhodobě se zaměřuje na expanzi především do menších měst a na venkov. Společnost je součástí nadnárodní obchodní společnosti Rewe se sídlem v Německu. Na český trh vstoupila v roce 1997.