Objem reklamy na internetu v březnu vzrostl o 19 procent

Objem internetové zobrazované reklamy, tzv. display reklamy, se v březnu proti předchozímu měsíci zvýšil o 19 % na 1,79 miliardy korun. Meziročně šlo o růst o 17 procent. Za první čtvrtletí zadavatelé za internetovou display reklamu utratili 4,8 miliardy Kč. Vyplývá to z měření AdMonitoring pro Sdružení pro internetový rozvoj.

Největším příjemcem inzertních investic byl v březnu Seznam.cz s 935 mil. Kč, druhá Mafra inkasovala 410 mil.Kč a třetí Czech News Center 110 milionů korun. Na dalších místech jsou Economia a skupina Prima.

Největší objem příjmů za video reklamu měla v březnu FTV Prima, a to 39,8 milionu korun. Druhý Seznam utržil 32,1 mil. Kč a třetí Nova 18 milionů korun.

Mezi zadavateli vede Sazka s 24,7 mil. Kč, následují Tipsport s 19,6 mil. Kč a Alza s 19,2 milionu korun. Čtvrtý je Lidl a pátá ČSOB.

Na internetu se v březnu pohybovalo 8,1 milionu Čechů. Největší počet reálných uživatelů měl Seznam.cz s 6,6 milionu uživatelů z ČR i ze zahraničí. Druhý iDnes navštívilo 5,9 milionu lidí a třetí Novinky 5,7 milionu uživatelů.