Německý mediální koncern RTL plánuje zrušit 700 z celkem 1900 pracovních míst

Německý mediální koncern RTL Deutschland plánuje zrušit 700 z celkových asi 1900 pracovních míst. Firmě hrozí, že se její vydavatelské podnikání propadne do ztráty. Po sloučení s německým vydavatelstvím Gruner + Jahr se podnik plánuje soustředit na kmenové časopisy, jako je třeba Stern, investovat do digitálního obsahu a vydávaní ostatních magazínů zastavit nebo je prodat.

Ilustrační foto: Petra z Pixabay

Konkrétně v portfoliu zůstane 13 značek: Stern, Geo, Capital, Stern Crime, Brigitte, Gala, Schöner Wohnen, Houses, Couch, Geolino, Geolino mini a digitálně vydávané Eltern a Chefkoch. Podle společnosti tvoří tyto tituly kolem 70 % tržeb. Do roku 2025 jsou plánovány investice přibližně za 80 milionů eur (1,9 miliardy korun).

Všechny ostatní tituly časopisů firma buď pozastaví nebo prodá. RTL nevidí žádnou budoucnost například pro značky Geo Era a Geo Knowledge, Brigitte Woman a View.

RTL Deutschland začlenila německou časopisovou divizi vydavatelství Gruner + Jahr do svého portfolia loni a doufá v synergie. Oba podniky patří do skupiny Bertelsmann. V posledních měsících RTL přezkoumávala portfolio časopisů. Zaměstnanci i odboráři protestovali proti možnému prodeji titulů tohoto hamburského vydavatelství, které bylo po desetiletí jedním z nejvlivnějších mediálních domů v Evropě.

„Grunerovou strategií do budoucna je soustředit se na klíčové značky a hlavní tituly,“ řekl agentuře DPA generální ředitel RTL Thomas Rabe. „V klíčových značkách vidíme významnou hodnotu. A mezi stěžejními značkami Gruner + Jahr a RTL vidíme výrazné synergické efekty nejen v redakční spolupráci, ale především v marketingu.“