MMR nasměruje čtvrt miliardy do cestovního ruchu

Čtvrt miliardy korun nasměruje Ministerstvo pro místní rozvoj do podpory cestovního ruchu v regionech prostřednictvím aktuální výzvy.
„V regionech ví nejlépe, kde je nejvíc tlačí pomyslná turistická bota. Proto ve výzvě z podprogramu Oživení cestovního ruchu podporou infrastruktury cestovního ruchu poskytneme 235 milionů korun přímo do rozpočtu krajů. Ať si tam sami vyberou projekty s největším přínosem pro rozvoj cestovního ruchu, které pak podpoří z dotace MMR spolu s jejich vlastními zdroji,“ uvedl ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek. „Vedle toho dál podporujeme i nadregionální projekty, na ně jsme vyčlenili zbylých 15 milionů korun.“
Výzva se skládá z dvojice dotačních titulů, kde jeden je koncipovaný jako krajské grantové schéma – právě v něm MMR poskytne dotace krajům, které je navýší o vlastní prostředky a přes své programy je poskytnou úspěšným žadatelům. O podporu z celkové částky 15 milionů korun v druhém dotačním titulu se mohou ucházet kraje, obce, organizace destinačního managementu, podnikatelské subjekty, neziskové organizace a další aktéři cestovního ruchu s projekty, které realizují na území nejméně dvou krajů.
Konkrétně se o dotace až do výše 30 % z celkově uznatelných nákladů mohou ucházet například projekty zaměřené na výstavbu turisticky značených tras, modernizaci ferrat nebo lezeckých tras, budování cyklotras nebo úpravu tratí pro běžkaře, podporující monitoring a řízení návštěvnosti prostřednictvím elektronických sčítačů.
Podpořeny mohou být také projekty na značení vhodných tras pro osoby se zdravotním postižením a jejich vybavování odpovídajícím zázemím. Podporované je i budování odpočívadel, sociálních zařízení, lávek a další doprovodné infrastruktury, nebo modernizace či vznik informačních a návštěvnických center.
Výzva cílí i na rozvoj hřišť a sportovišť v kempech nebo revitalizaci veřejných prostranství v lázeňských městech, stejně jako například na zlepšení dostupnosti destinací a turistických cílů pořízením a využíváním autobusů, skibusů nebo třeba přívozů.