Fotbalové Euro pomůže aerolinkám, hotelům a pivovarům

Ilustrační foto: luvmybry z Pixabay

Fotbalové mistrovství Evropy, které se od pátku 14. června koná po dobu jednoho měsíce v Německu, pomůže zejména zvýšit tržby evropských aerolinek, hotelů, pivovarů a výrobců sportovního oblečení. Vyplývá to z analýzy, kterou ČTK poskytla společnost XTB.

„Sportovní události mají obrovský dopad jak na ekonomiku, tak na společenský život. Miliony fanoušků z celého světa sledují zápasy svých týmů a tentokrát zaplní ulice Německa, aby povzbudili své národní týmy,“ řekl ČTK analytik XTB Jiří Tyleček.

Vysoký podíl na německém trhu mají podle něj zejména letecké společnost Lufthansa a Ryanair, které čekají v příštích měsících výrazný nárůst příjmů. Ryanair dokonce obdržel žádost fanoušků z Velké Británie o přidání nových tras a dalších letů, aby se mohli účastnit zápasů svého týmu. Při poslední sportovní události, která se konala v Německu, tedy mistrovství světa ve fotbale v roce 2006, dosáhly obě firmy během šesti následujících měsíců po této události zhodnocení téměř 50 procent, doplnil Tyleček.

Také hotelové řetězce podle něj očekávají, že v létě dosáhnou rekordních čísel. Nejvyšší podíl na německém trhu podle počtu pokojů mají Accor a Marriott. Francouzská společnost Accor před 18 lety rostla o 40 procent, severoamerický Mariott o více než 30 procent během šesti měsíců, které následovaly po mistrovství světa ve fotbale v roce 2006. Airbnb, založená o několik let později, může být další z žádaných alternativ při hledání ubytování, podotkl analytik.

Obdobný trend vidí i v případě pivovarnické společnosti Anheuser-Busch InBev, která je nejvýše kótovanou společností v tomto odvětví v Německu s dlouhou pivovarnickou tradicí. Belgická společnost vykázala v měsících následujících po mistrovství světa ve fotbale třetinový růst zisku. To může být katalyzátorem růstu odvětví, které v posledních letech vykazovalo spíše nižší tržby, poznamenal.

Většina fotbalových hvězd bude na letošním Euru nosit sportovní oblečení značek jako Nike, Adidas nebo Puma, které po skočení sportovních událostí vždy zaznamenávají významné zisky. Mezi nimi vyzdvihl Tyleček německou nadnárodní společnost Adidas, která v 30 dnech skončení Eura 2016 a světových pohárů v letech 2018 a 2022 zaznamenala zhodnocení v průměru o 17 procent.