Amazon koupí věhlasné hollywoodské studio MGM
Americký internetový prodejce Amazon koupí za 8,45 mld. USD (175,8 mld. Kč) věhlasné hollywoodské studio MGM. Získá tak pro svoji streamovací službu Prime řadu filmů i televizních seriálů, včetně populární série filmů s agentem 007 Jamesem Bondem. Amazon o tom dnes informoval v tiskové zprávě.
Převzetí MGM je druhou největší akvizicí Amazonu od roku 2017, kdy firma koupila za téměř 14 mld. USD prodejce potravin Whole Foods.
Amazon teď novou akvizicí výrazně posílí konkurenční postavení své vlastní streamovací služby v boji s konkurenčními službami tohoto druhu, jako je Netflix a Disney+, uvedla agentura Reuters.
Dohoda je zároveň nejnovější akvizicí v mediálním průmyslu, jejímž cílem je posílit streamovací služby. MGM patří mezi nejstarší hollywoodská studia, provozní společnost Metro-Goldwyn-Mayer byla založena v roce 1924, ještě v době němého filmu. Studio vlastní řadu filmů považovaných za klasiku, jako je muzikál Zpívání v dešti, a řadu známých filmů, například Rocky, Robocop nebo Růžový panter. Vlastní i kabelovou televizi Epix.
Amazon už vlastní studio má, jeho pořady ale mají zatím nepřesvědčivé výsledky. Seriály The Marvelous Mrs. Maisel a Potvora sice získaly ocenění Emmy za nejlepší komediální seriál, mnoho filmů ale diváky přilákat nedokázalo.
Dohoda ještě musí projít obvyklým schvalovacím procesem. Pokud vše půjde hladce, učiní z Amazonu ještě větší koncern. Amazon je přitom už teď jednou z nejvlivnějších a nejhodnotnější firem na světě, její obchodní praktiky ale v poslední době podrobně zkoumají regulační úřady po celém světě.
Amazon vznikl v roce 1995 původně jako internetový obchod s knihami. Postupem času se z něj ale stal obchodní gigant s hodnotou 1,6 bilionu dolarů, který dělá prakticky od všeho něco. Má donáškovou službu, prodává inhalátory a inzulín, nabízí cloudové služby a plánuje poslat více než 3200 satelitů do vesmíru, upozornila agentura AP.
Streamovací služba Prime Video má řadu konkurentů, kromě Netflixu a Disney+ například HBO Max či Apple TV+. Všechny tyto společnosti zvyšují výdaje a expandují na mezinárodní trhy s cílem co nejvíce vytěžit z toho, jak se lidé v době pandemie přesouvají ke sledování pořadů na internetu. V odvětví se také začíná objevovat více akvizic, například minulý týden oznámily spojení firmy WarnerMedia a Discovery.