Albert ČR v roce 2020 zvýšil meziročně tržby, výrazně i čistý zisk
Společnost Albert Česká republika v roce 2020 meziročně zvýšila tržby o zhruba 7 % na 59,4 miliardy korun. Čistý zisk jí stoupl o 1,6 mld. Kč na 1,7 miliardy korun. Pandemie koronaviru zásadně neovlivnila ekonomické výsledky firmy, ale zasáhla do jejího fungování. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin. Společnost zavedla mimo jiné interní pandemický plán, osobní školení převedla do on-line formy. Měsíčně investovala desítky milionů korun do sanitací a dezinfekcí. Pandemie také posílila digitalizaci.
Albert v uplynulém roce pokračoval v renovacích prodejen, investoval do robotizace a digitalizace. Zahájil on-line prodej potravin a zaměstnancům zvýšil mzdy, řekl dnes ČTK ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.
Společnost ke konci roku 2020 provozovala 328 prodejen a deset čerpacích stanic. Zásobování obchodů zajišťovala ze svých distribučních center v Klecanech, Olomouci a Hradci Králové. V polovině roku 2020 uzavřela nájemní smlouvu na čtvrté distribuční centrum v Olomouci-Nemilanech. Zprovoznila ho loni, zaváží z něj on-line objednávky potravin zákazníkům v Brně a Olomouci. Službu Albert domů hodlá společnost podle Marečka postupně rozšiřovat.
Albert předloni zaměstnával průměrně kolem 11 000 lidí, meziročně o přibližně 250 více. Mzdové náklady v roce 2020 meziročně vzrostly o 486 tis. Kč korun na 4,6 miliardy korun. Mareček informoval, že i loni firma investovala stovky milionů korun do dodatečných mzdových prostředků, aby zajistila pravidelné zvyšování mezd a covidové nebo vánoční bonusy. Zaměstnanci v prodejnách si na výplatě od letošního ledna polepší v průměru o 4 procenta.
Do renovací, inovací a otevření nových obchodů Albert loni podle Marečka vložil zhruba 2 miliardy korun. Modernizoval tři desítky prodejen, 7 nových uvedl do provozu. „Součástí investic byla také pokračující robotizace a digitalizace procesů jak v prodejnách, tak v zázemí a logistice. Mezi takové inovace patří například automatický objednávkový systém pro prodejny i logistiku, elektronické cenovky, kterých najdete v našich prodejnách přes 600 tisíc a další budou přibývat, anebo autonomní čisticí roboti,“ řekl Mareček.