Češi minulý týden ve velkém kupovali vlajky, kanystry či vysílačky

Češi minulý týden na internetu ve velkém kupovali  vlajky, nejvíce poptávané byly ukrajinské. Prodeje prudce vzrostly dále u kanystrů, vařičů, solárních nabíječek nebo vysílaček. Proti předcházejícímu týdnu byly vyšší o desítky i stovky procent. Vyplývá to z údajů nákupního rádce Heureka.cz.

Prodávané zboží vždy věrně odráží dění ve společnosti, komentoval šéf analytiků portálu Heureka.cz Michal Buzek. Potvrdilo se to i tentokrát. Ukrajinská vlajka se stala v minulém týdnu nejvyhledávanějším slovním spojením na Heurece. Prodeje vlajek vzrostly proti třetímu únorovému týdnu zhruba jedenadvacetkrát.

Prodeje kanystrů mezitýdenně stouply téměř trojnásobně. Podobné to bylo u oblečení na airsoft, tedy sport, při kterém na sebe hráči střílejí ze zbraní na plastové kuličky. Vysoký zájem byl o lékárničky, sporáky na tuhá paliva, ale i investiční zlato. „Je vidět, že lidé mají obavy, a situace na Ukrajině nám rozhodně není lhostejná,“ řekl Buzek.

Přes vysoké nárůsty prodeje je zmíněné zboží podle mluvčí portálu Heureka.cz Adély Berkové dostupné. I v případě velmi žádaných vlajek je alespoň některý obchodník nabízí.

Vybrané zboží s nejvyššími mezitýdenními nárůsty za období 21. až 21. února:

 

Kategorie Nárůst
Vlajky 2081 procent
Kanystry 260 procent
Oblečení na airsoft 252 procent
Vařiče 200 procent
Solární nabíječky 172 procent
Investiční zlato 145 procent
Elektrocentrály 111 procent
Lékárničky 105 procent
Sporáky na tuhá paliva 95 procent
Vysílačky 70 procent

Zdroj: Heureka.cz