Češi minulý týden ve velkém kupovali vlajky, kanystry či vysílačky
Češi minulý týden na internetu ve velkém kupovali vlajky, nejvíce poptávané byly ukrajinské. Prodeje prudce vzrostly dále u kanystrů, vařičů, solárních nabíječek nebo vysílaček. Proti předcházejícímu týdnu byly vyšší o desítky i stovky procent. Vyplývá to z údajů nákupního rádce Heureka.cz.
Prodávané zboží vždy věrně odráží dění ve společnosti, komentoval šéf analytiků portálu Heureka.cz Michal Buzek. Potvrdilo se to i tentokrát. Ukrajinská vlajka se stala v minulém týdnu nejvyhledávanějším slovním spojením na Heurece. Prodeje vlajek vzrostly proti třetímu únorovému týdnu zhruba jedenadvacetkrát.
Prodeje kanystrů mezitýdenně stouply téměř trojnásobně. Podobné to bylo u oblečení na airsoft, tedy sport, při kterém na sebe hráči střílejí ze zbraní na plastové kuličky. Vysoký zájem byl o lékárničky, sporáky na tuhá paliva, ale i investiční zlato. „Je vidět, že lidé mají obavy, a situace na Ukrajině nám rozhodně není lhostejná,“ řekl Buzek.
Přes vysoké nárůsty prodeje je zmíněné zboží podle mluvčí portálu Heureka.cz Adély Berkové dostupné. I v případě velmi žádaných vlajek je alespoň některý obchodník nabízí.
Vybrané zboží s nejvyššími mezitýdenními nárůsty za období 21. až 21. února:
Kategorie | Nárůst |
Vlajky | 2081 procent |
Kanystry | 260 procent |
Oblečení na airsoft | 252 procent |
Vařiče | 200 procent |
Solární nabíječky | 172 procent |
Investiční zlato | 145 procent |
Elektrocentrály | 111 procent |
Lékárničky | 105 procent |
Sporáky na tuhá paliva | 95 procent |
Vysílačky | 70 procent |
Zdroj: Heureka.cz