Reklama na Primě a v rádiích citelně zdraží
Obchodní zastupitelství Media Club, které mimo jiné zastupuje TV Prima, v příštím roce zvýší ceny televizní reklamy o 18 až 22 procent. Cena reklamy v rádiích stoupne o 5 % a v on-line médiích o 8 až 10 procent. Media Club to dnes oznámil v tiskové zprávě. Konkurenční televizní skupina Nova podle serveru Mediaguru příští rok zdraží v průměru o 22 procent. Zvýšení cen očekává i zastupitelství tematických stanic Atmedia.
Televizní stanice, které Media Club zastupuje, mají podíl na sledovanosti 34 % a rádia mají celkovou poslechovost 45 procent. Dokáže oslovit přes 6,9 milionu reálných uživatelů na webech a 8 milionů uživatelů na sociálních sítích. V roce 2025 plánuje zastupitelství orientovat se na lepší cílení kampaní, s ohledem na cílové skupiny klientů, a tím zvýšení jejich efektivity.
„Po loňském propojení s Impression Media letos rozšiřujeme portfolio o dva nové připravované televizní kanály ze skupiny Prima a tři rádiové značky. Novinkou je také audiovizuální mediální služba na vyžádání – video knihovna Prima play, která umožňuje mediálním domům a provozovatelům webů doplnit jejich obsah o odkaz na službu Primy, která obsahuje poutavá videa napříč různými žánry a oblastmi,“ uvedl komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek.
Pro rok 2025 je nadále strategickou cílovou skupinou pro TV dospělá osoba ve věku 18 až 69 let. Klienti si budou moci pro plánování svých kampaní vybrat až z 23 cílových skupin. Rozložení jednotlivých kanálů optimalizuje Media Club podle aktuální výkonnosti zastupovaných kanálů a poptávky. Vedle zvýšení základních cen Media Club zvyšuje i stopážový koeficient u delších spotů i sezonní koeficienty v měsících, kdy je vyprodáno.
Stejně jako letos bude Media Club i příští rok zastupovat prodej reklamy pro skupinu Prima, hudební stanice skupiny Óčko, stanici Paramount Network, dětský kanál Nickelodeon, NickToons a Nick Jr., kanál Retro, kanály zastupované společností Atmedia Czech a s největší pravděpodobností i kanály TV Barrandov.
Na rozhlasovém trhu zastupuje rádia Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Kiss, Beat, Country, Signál, Spin, Radio 1, Rock Zone, Bonton, Dance rádio, Český Impuls a Dechovka. „Aktuálně reprezentujeme čtyři značky z pěti nejposlouchanějších rozhlasových stanic. Poslouchá nás o dva miliony posluchačů týdně více než komerční konkurence. Rádio Kiss je nejúspěšnější rádiovou značkou na trhu s více než milionem posluchačů týdně,“ doplnil obchodní ředitel rozhlasové divize Media Clubu Jan Čadek. Pro rok 2025 jsou novinkou stanice Rádio Čas a Rádio Čas Rock a rádia Penny uvnitř prodejen.
Media Club v on-line segmentu skupiny Prima meziročně posílil. Měsíčně zasáhne téměř 6,9 milionu reálných uživatelů. Video imprese na zastupovaných platformách meziročně vzrostly o 28 procent, podíl na čase stráveném sledováním videí je 21,9 procenta. Kromě webů skupiny Prima nadále Media Club zastupuje weby z portfolia Impression Media.
Čisté investice do reklamy v médiích loni podle Asociace komunikačních agentur dosáhly 87,2 miliardy korun, což je asi o třetinu méně než objem v ceníkových cenách. Největší podíl mají televizní a on-line reklama.