Toyota vyvíjí nový spalovací motor. Podráždila aktivisty
Jedna ze dvou největších automobilek světa Toyota hodlá přijít s novým spalovacím motorem. Na čistou elektromobilitu zřejmě nevěří. Záměr oznámila ve společné tiskové zprávě s konkurenty z Mazdy a Subaru.
Automobilka zřejmě nevěří na čistou elektromobilitu, shodují se zahraniční média. The Telegraph přímo psal o „nejnovější sázce automobilky proti elektromobilům“ a dokonce o benzínovém motoru. Ve zprávách i tiskové zprávě výrobců se ale spíš skloňují vodík a ekologická paliva.
I přesto podle Telegraphu oznámení rozzlobilo aktivisty v klimatu. Hlavně, pokud jde o pokračování hybridů. Automobilka totiž mluví o kombinaci motoru s baterií a elektromotorem. Zároveň tvrdí, že pokročila ve vývoji nové baterie, která umožní výrazně prodloužit dojezd elektromobilů. Podle šéfa Toyoty Akio Toyody však čistě elektrická auta „pravděpodobně nikdy neobsadí více než jednu třetinu světového trhu kvůli omezením infrastruktury.“
Automobilky měly své síly spojit kvůli snížení nákladů, společně chtějí nový motor mít o zhruba 20 % menší, než je dosud obvyklé. Přesto podle webu Motor1.com například Mazda cílí na rozvoj rotační verze. Pravděpodobně je tím myšlen tzv. Wankelův motor, který měl kdysi znamenat přelom v automobilovém průmyslu. Pro technické nedostatky jej ale použilo jen pár výrobců a to dočasně. Nyní s ním Mazda koketuje jako s generátorem pro elektromobily. Podle webu agentury AP právě toto použití její představitelé znovu zmínili s tím, že motor je už pro tento účel upraven.
Otázkou je, jak se regulátoři budou dívat na de facto elektromobily, v nichž bude generátor vyrábět elektřinu, a to nejen z vodíku. Protože tento trend je zjevně v Asii silně zvažován.