V Praze meziročně stoupá počet turistů z Česka
V hlavním městě meziročně roste počet tuzemských turistů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku přijelo 440 612 českých turistů, což je meziročně o 40 % více. Oproti roku 2019 před pandemií covidu-19 to letos bylo o 139 438 více. Vyplývá to z údajů městské firmy Prague City Tourism (PCT), která má na starosti turismus. Na přilákání tuzemských turistů se magistrát letos i loni zaměřil v kampani V Praze jako doma. Turismus patří mezi oblasti nejpostiženější pandemií covidu-19.
Podíl počtu domácích turistů se v Praze před pandemií koronaviru pohyboval okolo 15 % a metropole tak dlouhodobě zaostávala za ostatními evropskými městy. Například ve Vídni tvořili Rakušané 21,5 procentní podíl počtu turistů a ve Varšavě to bylo 64 % tuzemských turistů.
„Ve třetích kvartálech posledních dvou let dochází k navyšování počtu domácích hostů. Je to jeden ze strategických cílů naší nové koncepce příjezdového cestovního ruchu, který budeme i nadále podporovat,“ sdělil předseda představenstva PCT František Cipro.
Vliv na zvýšení počtu turistů ovlivnila zmíněná kampaň V Praze jako doma, která do metropole nalákala desítky tisíc Čechů. „Naším záměrem je postupně dále navyšovat podíl domácích turistů jako je tomu v ostatním evropských metropolích. Je to skupina turistů, kteří znají místní pravidla a věříme, že se začnou do metropole opakovaně vracet,“ dodal Cipro.
Turisté v kampani dostávali po oba roky od července do konce srpna za každou noc strávenou v hotelu speciální vouchery, na jejichž základě obdrží slevy či volné vstupy do vybraných muzeí, galerií nebo zoologické zahrady.
PCT na podzim zahájila kampaň zaměřenou na zahraniční turisty. Reklamy si za první měsíc fungování zobrazilo 223 milionům uživatelů v 11 zemích Evropy. Nejvíce PCT inzeruje v Německu.