Čínský Dongfeng zvažuje v Itálii stavbu závodu s kapacitou až 100.000 aut ročně
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka zvažuje v Itálii výstavbu závodu s kapacitou až 100.000 aut ročně. V rozhovoru s agenturou Bloomberg to řekl Čchien Sie, který má v autovýrobci na starost aktivitu v Evropě. Italská vláda se do země snaží přilákat další automobilku. Řím vede spor se skupinou Stellantis, která chce snížit počet pracovních míst a některé pozice přesunout na méně nákladná místa.
„Itálie je jedním z největších evropských automobilových trhů a pro čínskou automobilku by místní výroba znamenala možnost zásobovat všechny ostatní země v regionu,“ řekl Čchien.
Jednání s Římem potvrdil, vláda podle něj v následujících týdnech předloží společnosti Dongfeng návrhy, kde by závod mohl stát. Šéf Stellantisu Carlos Tavares na začátku měsíce varoval před nutností přijmout „nepopulární rozhodnutí“, pokud by čínská firma v Itálii vyrábět auta začala.
Dongfeng a Stellantis mají v čínském městě Wu-chan společný podnik, kde se vyrábí vozy Peugeot a Citroën. Čínská automobilka dále v zemi mimo své vozy, například značky Venucia nebo Fengdu, vyrábí auta ve spolupráci s japonskými firmami Honda a Nissan.
Na domácím trhu se Dongfeng dostal pod tlak, protože zájem o vozy se spalovacím motorem klesá. Od vrcholu v roce 2017, kdy automobilka dodala 2,83 milionu aut, její dodávky klesají. Loni firma dodala 1,72 milionu vozů.
„V Itálii můžete využít veškerého silného dědictví, které tato země v automobilovém průmyslu má,“ konstatoval Čchien. Dongfeng sice podle něj „silně“ věří v budoucnost elektromobility, prozatím se ale v případě Itálie bude muset zaměřit na hybridní vozy.
Itálie zaostává za ostatními evropskými zeměmi v zavádění elektrických vozidel. Podle poradenské společnosti AlixPartners tvořily v loňském roce vozy poháněné bateriemi asi čtyři procenta prodejů, což je výrazně méně než evropský průměr, který činí téměř 15 procent.