Zemědělský fond nabízí 60 mil. Kč za propagaci biopotravin
Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) vypsal tendr na kampaň zaměřenou na podporu biopotravin a ekologického zemědělství. Marketingová a PR kampaň by měla trvat tři roky a fond na ní dá 60 milionů korun. SZIF to napsal ve své tiskové zprávě. Zájemci mohou podávat přihlášky do 9. března.
Podle ředitelky odboru administrace kvalitních potravin SZIF Kateřiny Ratajové by se kampaň měla primárně zaměřit na zvýšení povědomí o značně BIO a zvýšení zájmu spotřebitelů o produkty pocházející z ekologického zemědělství. „U výrobců pak chceme zvýšit zájem o produkci v ekologickém režimu,“ doplnila.
Kampaň by podle fondu měla spotřebitelům vysvětlit, proč jsou ceny potravin z ekologického zemědělství vyšší oproti běžným produktům. Kampaň by je měla podle fondu informovat o tom, že respektováním rozdílu v ceně přispívají na rozvoj krajiny a zdravého životního prostředí.
Komentář SH:
To je asi to hlavní: vysvětlit spotřebitelům to zdražování. Bez toho a bez státních dotací by to fakt nešlo. V jednom opravdu velkém maloobchodním řetězci se už delší dobu docela široký sortiment bio-potravin prodává výrazně „v akci“ zlevněný proti „obyčejným“ výrobkům těchže výrobců a téhož názvu (značky). Chudák sámoška, ta ale musí prodělávat!