Německý řetězec Aldi přestane prodávat levné maso z umělých chovů
Německý potravinářský řetězec Aldi plánuje postupně do roku 2030 přestat prodávat levné maso z umělých chovů. Reaguje na kritiku ochránců zvířat a zákazníků. Spotřebitelé jsou na takový krok připraveni, uvedly v pátek firmy Aldi Nord a Aldi Süd, které fungují jako samostatné společnosti.
Nejpozději do roku 2030 si zákazníci Aldi budou v chladících pultech diskontního prodejce vybírat jen maso od zvířat s venkovním výběhem. Už od roku 2025 jim Aldi nebude nabízet maso z výlučně vnitřních chovů, kde se krávy, prasata a slepice téměř nemohou pohnout.
Aldi vytvořil v roce 2019 spolu s ostatními potravinářskými skupinami systém označení původu masa od jedné do čtyř. Úroveň jedna označuje halový chov pod umělým osvětlením, kde se zvířata téměř nemohou hýbat. V úrovni dvě mají mimo jiné více místa, v úrovni tři se mohou pohybovat ještě více a dostanou se na čerstvý vzduch. V úrovni čtyři označované jako premium se mohou volně pohybovat venku, ale ani maso z tohoto chovu nemá automaticky certifikát bio. Aldi do roku 2025 přestane prodávat maso zařazené do první a do roku 2030 do druhé úrovně.
Oznámení německého řetězce přivítalo nevládní hnutí Greenpeace. Na twitter napsalo, že je to „důležitý krok k většímu blahu zvířat“ a vyzvalo konkurenty Aldi, aby se k jeho plánu připojili. Úrovně tři a čtyři se by podle hnutí měly stát novou normou chovu zvířat.
Aldi se podobně jako jeho konkurent Lidl snaží zbavit své image nesmlouvavého slevového řetězce. V Německu, kde se kupuje hodně masa, se jí především vepřové. Diskonty tvoří přes 40 % tohoto trhu. Kilo mletého masa se ve slevové akci dá pořídit i za 99 centů (25 Kč).