Za podprsenky Češky ročně utratí v průměru 1500 Kč, za kalhotky tisíc
Za podprsenky Češky podle průzkumu e-shopu Astratex ročně utratí v průměru 1500 korun, za kalhotky 1000 korun. Spodní prádlo nakupuje 42 % žen dvakrát až třikrát ročně. Při výběru nejméně hledí na značku, spíše sledují kvalitu a cenu. I zákaznice s menším příjmem přitom vyhledávají ve srovnání s předchozími lety častěji kvalitnější a dražší zboží.
Největší skupina žen je za podprsenku na běžné denní nošení ochotna vydat 500 až 1000 korun, druhá nejsilnější skupina oslovených za ni nezaplatí více než 500 korun. Nad 2000 korun má ale připraveno 16 % zákaznic, nejčastěji tuto sumu utrácejí ženy mezi 40 a 49 lety.
Kalhotky chce většina žen pořídit do 100 korun, nad 500 korun za ně dá jen 1 procento respondentek. Více peněz Češky investují do kalhotek pro zvláštní nebo slavnostní příležitost. Nad 500 korun za ně zaplatí 8 % žen, nejvíce dotázaných je ale koupí nejvýše za 200 korun.
Ženy si chtějí spodní prádlo vybírat v kamenných prodejnách, od roku 2020 se v nich podle Astratexu prodalo 44 % tohoto zboží. Dalších 22 % připadlo na super a hypermarkety, případně tržnice. Zbytek patřil on-line prodejcům.
Průzkum dále ukázal, že spodní prádlo si ženy vybírají především podle designu a střihu. Následně pozornost věnují materiálu, barvě a ceně, a to přibližně ve stejné úrovni. „Největší nejistotu při nákupu spodního prádla v e-shopech mají zákaznice z toho, že jim právě střih nesedne, nebo nebude vyhovovat velikost. Naopak výhodu vidí v možnosti nákupu v kterékoliv části dne a vybírat si, jak dlouho chtějí,“ řekl marketingový ředitel Astratexu Karol Guláš.
V souvislosti s vysokou inflací lze podle Guláše vnímat obecnou orientaci zákaznic na levnější zboží, a to buď dražší ve slevě nebo sortiment za nižší ceny.
Průzkum Astratex uskutečnil mezi 800 ženami ve věku 18 až 59 let, které nakoupily on-line v posledním půl roce.