Téměř polovina klientů Heimstaden už s pronajímatelem komunikuje přes zákaznickou aplikaci
Praha 28. srpna 2023 (PROTEXT) – Společnost Heimstaden pokračuje v zavádění moderních způsobů spojení se svými klienty. Cílem digitalizace je, aby většina komunikace s nájemci postupně probíhala pouze v bezpapírové podobě a on-line. Například aplikaci Můj domov používá již více než 40 % klientů největšího poskytovatele nájemního bydlení v Česku. Dalším důležitým nástrojem digitalizace je elektronický podpis dokumentů.
On-line platforma Můj domov – webový klientský portál a mobilní aplikace – slouží k vyřízení většiny technických a administrativních záležitostí spojených s bydlením u Heimstaden. Aktivně ji využívá přes 22 tisíc spokojených nájemců.
„Naši klienti již nemusí navštěvovat klientská centra ani volat na zákaznickou linku. Platforma Můj domov je rychlý, pohodlný a uživatelsky přívětivý nástroj pro komunikaci s naší společností. Nájemci díky ní vyřeší většinu svých požadavků kdykoliv on-line a z pohodlí svého domova,“ říká mluvčí společnosti Heimstaden Kateřina Piechowicz.
Heimstaden dále při uzavírání nových nájemních smluv již nabízí možnost, aby obě strany dokument podepsaly biometricky nebo prostřednictvím bankovní identity BankiD. Tu může používat každý, kdo má účet a využívá internetové bankovnictví.
„Nově také zavádíme elektronický podpis dodatku ke smlouvě na dobu určitou. Ten se dotkne všech stávajících klientů, kterým dodatek ke smlouvě o nájmu vstoupí v platnost od 1. ledna 2024 a později. Elektronicky ho pak budou moci podepsat již od listopadu letošního roku. Tímto krokem chceme šetřit nejen čas našich nájemců, ale minimalizací papírové komunikace také životní prostředí,“ uvádí Piechowicz.
Elektronický podpis dodatku považuje Heimstaden za jeden z klíčových kroků digitalizace komunikace s klienty.
„Biometricky, tedy bez tužky a papíru, lze dodatek k nájemní smlouvě podepsat po prokázání své totožnosti během jedné návštěvy klientského centra. Podpis pomocí BankiD přináší nájemcům komfort v podobě urychlení administrativních úkonů a další výhody. Inspirovali jsme se jinými významnými společnostmi, jako jsou banky, dodavatelé energií nebo mobilní operátoři, které pro komunikaci se svými klienty on-line prostředí preferují,“ uzavírá Piechowicz.
Cílem zjednodušení a modernizace komunikace s klienty je dosažení toho, aby česká pobočka Heimstaden fungovala v podobném modelu jako v jiných zemích, kde nadnárodní skupina Heimstaden působí.