Půlmiliardová Sportega po 21 letech změnila svého CEO a otevřela další 2 zahraniční trhy

Praha 31. ledna 2024 (PROTEXT) – Sportega, jenž se rebrandovala z původního názvu Sportobchod, pokračuje v budování nového managementu. V září jmenovala do role CEO Lukáše Lesovského, který má v plánu značku dostat ještě dál a zvýšit její povědomí ve sportovním světě.

Roli CEO po úspěšných 21 letech opustil Josef Mech, který Sportegu vybudoval společně s Martinem Doškem. Oba se nadále věnují aktivní roli ve strategickém směřování společnosti a zároveň zůstávají akcionáři. Stabilní akcionářský tým ve spojení s Enterstore a eRockets se tedy nezměnil.

Lukáš Lesovský:

„Ve Sportega se můžu spolehnout na skvělý tým lidí i silnou akcionářskou strukturu. I když byl poslední rok v e-commerce sportovním prostředí extrémně složitý, podařilo se nám dokončit mnoho projektů, které budou mít střednědobý a dlouhodobý pozitivní efekt. Věřím, že s týmem budeme i nadále růst a posilovat naši pozici na trhu.“

Podle nové strategie se soustředí na užší segment produktů a značek, díky čemuž Sportega zajistí nejen dokonalý nákupní, ale i ponákupní zážitek. Lukáš se také zaměřuje na další prohlubování povědomí o značce a na spolupráci s kluby, soutěžemi i osobnostmi v oblasti sportu.

Sportega jako jedna z mála českých e-commerce firem několik let úspěšně expanduje směrem na západ. Po expanzích do Německa, Švýcarska nebo Rakouska v posledních 12 měsících otevřela e-shopy ve Francii a Itálii. V Čechách a na Slovensku je Sportega nyní největším online prodejcem například hokejového nebo tenisového vybavení. Stejného postavení chce dosáhnout v nejbližších letech i v ostatních evropských zemích.

Lukáš Lesovský:

„Expanze je důležitou součástí naší strategie již několik let. Jsme díky ní mnohem méně závislí na lokálních výkyvech jednotlivých trhů a získáváme také mnohem lepší pozici u našich dodavatelů. Pro ty je často prodej na západních trzích důležitou součástí spolupráce. Věříme také, že unikátní služby a nákupní zážitek, který Sportega nabízí, si zaslouží sportovní nadšenci po celé Evropě.“

Medailonek Lukáše Lesovského

Lukáš Lesovský posílil Sportegu minulý rok v březnu po 5 letech strávených ve web developerské a marketingové agentuře OxyShop. Zde měl na starosti vedení marketingových specialistů a strategické konzultace pro jedny z největších e-commerce projektů v Čechách a na Slovensku. Ve Sportega nejprve převzal marketingové oddělení s cílem stabilizovat tým a zvýšit jeho profesionalitu a efektivitu. Na podzim nově přebral roli CEO.

 

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.