Nákup kola se vyplatí právě teď, ještě před zahájením cyklistické sezony
Praha 21. ledna 2025 (PROTEXT) – Důvodů, proč investovat do nového jízdního kola během zimních měsíců, je hned několik. Nejvýznamnějším faktorem je bezpochyby cena, která je právě nyní pro mnoho zákazníků velmi atraktivní. Maloobchodní řetězce doprodávají loňské modely a slevy dosahují až 50 %.
Jak potvrzují prodeje maloobchodních cyklistických řetězců, většina cyklo nadšenců vyčkává s nákupem a celkovou přípravou kola na první letošní vyjížďku až na jaro. Přitom právě nyní je nejideálnější čas vše vyřídit v klidu, bez čekání a navíc za velmi zajímavých finančních podmínek. Začátek roku totiž samozřejmě patří výprodejům. Výrobci kol se před nástupem nové sezóny snaží doprodat starší modely, takže výrazně snižují ceny. Slevy ve výši až 50 % tak nejsou výjimkou. To potvrzuje i Jan Schindler z maloobchodního cyklistického řetězce Mojekolo: „Pro běžného zákazníka je i kolo z loňské či předloňské kolekce stále na velmi vysoké technické i designové špičce. Pokud se tedy rozhodujete spíše podle financí než podle nejnovějších barev, pak je pořízení kola právě nyní velmi racionálním rozhodnutím.“
Na trhu jsou již i nové modely
Poslední kvartál roku, kdy po létě zájem o cyklistiku mírně klesá, je ve znamení premiér a odtajňování horkých novinek pro nadcházející rok. Tím se výrobci kol snaží udržovat zákazníka tzv. v pozoru. „Kola z nových kolekcí se ve větší míře začínají na trh dostávat těsně před koncem roku a taky právě teď na začátku roku nového,“ upřesňuje Jan Schindler. Kromě loňských modelů kol a elektrokol ve výprodejích se tak výběr rozšiřuje i o modely z aktuálních kolekcí. „Nabídka novinek před sezonou ještě není přebraná, takže zákazník, který si potrpí na nejnovější modely, má právě nyní největší šanci získat kolo v požadované výbavě, barvě i velikosti. S příchodem jara nemusí být už všechny velikosti skladem a musíme často čekat na doskladnění. Proto je dobré myslet na kolo už teď a na sezónu se připravit s předstihem,“ přibližuje Schindler situaci na trhu.
Servis bez čekání
Zimní období je taky ideální čas pro doladění kola mechanicky a technicky. „Řešíme to každý rok. Největší nápor na servis kol začne s prvním hezkým jarním víkendem. Kapacity servisů jsou pak ale rychle naplněné a může se stát, že se se servis zkrátka nestihne. Proto doporučujeme zákazníkům, aby servis kola nenechávali na poslední chvíli,“ uzavírá Schindler.
MOJEKOLO
Značka Mojekolo je na trhu od roku 1996. Aktuálně je největším tuzemským prodejcem jízdních kol, elektrokol a cyklodoplňků. E-shop Mojekolo.cz a síť 13 kamenných prodejen jsou součástí společnosti Schindler, spol. s r.o., výhradního distributora mnoha špičkových cyklistických značek v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a v Polsku.
Více na www.mojekolo.cz