Holky si budou hrát na policajty, kluci s panenkama. Běda, jestli ne!

Drogerie DM dostala anticenu Zlatý kůl v plotě za to, že pro holčičky dělá růžové výrobky a pro chlapečky modré. Že to zákazníci chtějí, není argument. Drogerie má vědět, co je pro zákazníky dobré a vnutit jim to. Howgh.

Bude tahle panenka vhodná pro malé chlapce? Foto Pixabay

Bývaly doby, kdy se kůlem v plotě nazýval generální tajemník KSČ Miloš Jakeš. Protože zůstal zcela odstřižen od přání a nálad obyvatel. Už leckdo pozapomněl, že se tímto termínem počastoval sám. „Aby my jsme mohli říct: Ne my si to přejem, podívejte – lid to žádá! A ne prostě, aby my jsme tam byli sami jak kůl v plotě,“ prohlásil v Červeném Hrádku u Plzně.

Kupodivu se zdá, že řetězec DM ví, co lidi chtějí. „Například u kojeneckých a dětských produktů jsme zjistili, že většina našich zákazníků chce, aby dívky a chlapci měli známé barevné schéma a design,“ uvedl. Dodal ale také, že řada kritizovaných výrobků již v nabídce není.

Právě taky je zakopán pes. Většina lidí asi stále považuje za normální, že tam, kde nejde o zdraví (třeba jako u prodeje cigaret, drog, závadných potravin…), je prostě přirozené, pokud jde prodejce za přáním klienta. Ovšem když to někdo napadne, tak se hned začne říkat, že jsme už v části produkce problém odstranili.

Jaký problém? Růžové a modré bryndáky? To je problém? Takovou argumentací de facto firmy podporují postoje nátlakových skupin. Jen říkají, že tenhle a tamten produkt vlastně takový není. Ale dávají jim právo vytvářet pravidla, co je správné.

Ačkoli se to někomu může zdát normální, ve skutečnosti takovým postojem firma onoho manipulanta podporuje. Přitahuje k němu totiž pozornost. A přitakává oprávněnosti hlídat parametry uplatňované sdružením samozvaných soudců.

pokud se někdo těmhle pitomostem brání, přitahuje k nim pozornost

Ti na adresu dm poznamenali: „Řekněte nám, co má vaše dítě mezi nožičkama, my vám řekneme, jaké má používat dudlíky, hadříky, láhve na pití a bryndáčky.“ Takto podle sdružení drogerie omezuje rodiče.

No jasně, když si člověk může vybrat, je to omezující. To už zjistil nejeden psycholog, že možnost volby lidi znervózňuje. Sdružení, které anticenu uděluje, prý chce přispívat k „podpoře svobody volby nad rámec omezujících stereotypů“. No jo, Lenin taky opakoval tvrzení Barucha Spinozy, že svoboda je poznaná nutnost. A tak ji lidem vnucoval dle svých představ.

Proč to přirovnání, proč ta jízlivost? Loni dostalo Zlatý kůl v plotě dokonce vydavatelství za čítanky pro dívky s poníky a princeznami a pro chlapce s piráty a policisty.

Takže nebudeme poslouchat, co kluky a holky zajímá. My jim nařídíme, co je bude zajímat. A hotovo. Kdo to nechápe, je zpátečník a my ty kluky a holky převychováme.

budeme prodávat produkty, které nikdo nechce, ale jsou správné?

Dnešní superkorektní doba nutí každou firmu brát útoky podobných sdružení vážně. Kéž už je jednou někdo místo vysvětlování prostě pošle do háje. Nebo se dm dočká toho, že bude muset nabízet produkty, které sice nikdo nechce, ale jsou správné. A ty lidi, co to nechtějí, bude třeba vyměnit. Nebo převychovat. Sakra, nebylo to tady už někdy?