Zlínský kraj opravuje silnici v havarijním stavu na Žlutavě

Zlín 19. června 2023 (PROTEXT) – Kompletně nový bude úsek silnice dlouhý asi jeden a půl kilometru mezi Žlutavou a Bělovem ve Zlínském kraji. Komunikaci třetí třídy číslo 36740 opravuje v tomto úseku Správa silnic Zlínského kraje. Cesta byla plná výtluků a nebezpečný byl stav krajnice, která se propadala.

Bronislav Malý, ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje: „Důvodem pro rekonstrukci je havarijní stav vozovky podle diagnostiky, kterou si každoročně zajišťujeme. Chceme vozovku sjednotit šířkově a opravit deformace na okrajích, které byly již nebezpečné pro silniční provoz. Takže dochází k výměně všech vrstev konstrukčních vrstev, a potom vše sjednotíme novým živičným povrchem.“

Opravovaný úsek začíná v místní části Žlutava – Romanice, většina ho však vede lesem. Terén je v tomto místě velmi členitý, protože obec Žlutava leží na severovýchodním okraji pohoří Chřiby. Pokud se tudy řidiči vydají, musí počítat s tím, že je zastaví semafor. Oprava vozovky probíhá po polovinách – zatímco jeden jízdní pruh se rekonstruuje, druhý slouží ke kyvadlovému provozu.

Bronislav Malý, ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje: „Stavba probíhá za částečné uzavírky. Již dnes je tam světelná signalizace a na konci stavby, až se bude dělat živičný povrch, bude krátkodobě na dva nebo tři dny úplná uzavírka.“

Krátkodobá úplná uzavírka by měla nastat v říjnu tohoto roku. Do té doby budou dopravu řídit semafory. Najet na silnici v době, kdy svítí zelená, je složité pro obyvatele domů v osadě Romanice, kteří se ocitli uvnitř uzavírky. Provoz je tu totiž velmi řídký, a tak se často u semaforů netvoří kolony, na jejichž konec by se řidiči mohli zařadit. Po rekonstrukci by silnice měla být bezpečnější nejen díky kvalitnímu povrchu, ale také proto, že se rozšíří.

Bronislav Malý, ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje: „My budeme tu silnici sjednocovat co se týká šířkového uspořádání na šest metrů a šest a půl metru v obloucích. Součástí stavby jsou tři nové propustky, takže i odvodnění by mělo být daleko lepší než dosavadní.“

Součástí stavby je také úprava sjezdů a napojení místních a účelových komunikací. To vše bude Zlínský kraj stát 26 a půl milionu korun.