Živě: Privátní značky jako příležitost pro růst
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR ve spolupráci s Radou kvality České republiky a Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR pořádá v pondělí 19. června 2023 odborný seminář: Privátní značky jako příležitost pro růst, který moderuje prezident SOCR ČR Tomáš Prouza.
Seminář bude zahájen v 10:00.
Program:
09:30–10:00: Registrace, občerstvení
10:00–10:30 – Privátní značky: Tři desetiletí příležitostí pro trh (prezentace SOCR ČR a agentury pro průzkum trhu)
• Privátní značky a jejich vývoj od vstupu řetězců na trh.
• Na začátku synonymum levného zboží, v současnosti jdou napříč segmenty.
• Privátní značky jako příležitost pro české potravináře.
• Růst exportu privátních značek.
• Vývoj v segmentech, porovnání se sousedními zeměmi, role ve slevových akcích. Poměr privátní značky vs. standardní značky (celkově vs. segmenty).
10:30–11:30 – Panel 1: Privátní značky jako stavební kámen – role privátních značek v životě spotřebitelů, potravinářů a obchodu (V panelu vystoupí zástupci obchodních řetězců a jejich dodavatelů.)
• (Nejen privátní) značky v novém retailu: Klasická značka vs. privátní. Jak se žije v moři vlastních značek? Co na to zákazník a co vztahy s potravináři?
• Privátní značky jako záruka dlouhodobého vztahu: Jak se hledají příležitosti a budují dlouhodobé vztahy. Přínosy a rizika.
• Privátní značky jako součást věrnostního programu: Jak se plánuje marketing, komunikace, cena a sortiment? Role privátních značek ve věrnostních programech.
• Privátní značky jako podpora brandu potravináře i obchodníka: Co přináší propojení marketingu výrobce a obchodníka (loga výrobce na obalech a společná podpora prodeje).
11:30–12:00 – Přestávka na občerstvení
12:00–13:00 – Panel 2: Privátní značky jako příležitost – retail se mění, privátní značky zůstávají a rozvíjejí se
(V panelu vystoupí zástupci obchodních řetězců a jejich dodavatelů.)
• Privátní značky jako šance pro růst: Spolupráce s malými dodavateli, kteří díky privátním značkám narostli.
• Privátní značky jako šance pro růst: Jak funguje nabídka od lokálních dodavatelů v malých prodejnách.
• Privátní značky jako garant kvality a zdraví: Nulové záchyty dvojí kvality a lídr v oblasti reformulací. Ideální kombinace pro trh?
• Privátní značky v on-line světě: Vývoj a kontrola kvality. Jak se v on-line dozvědět to, co spotřebitel očekává?
• Privátní značky a reklama: Na co reaguje spotřebitel? Je privátní značka tahákem z letáku nebo z regálu?