Výzkum Ipsos pro GoodHao: Pro 82 % lidí v Česku, kteří uvažují o pořízení fotovoltaické elektrárny, je největší brzdou vysoká pořizovací cena

Praha 1. prosince 2023 (PROTEXT) – 

Masivnějšímu rozšíření fotovoltaiky v Česku brání vysoké pořizovací náklady.Výzkum Ipsos pro společnost GoodHao ukázal, že pro 82 % těch, kteří zvažují pořízení fotovoltaické elektrárny, je právě cena tou největší bariérou.Cena hraje naprosto klíčovou roli při výběru dodavatele. Za důležitý faktor při rozhodování ji označilo nejvíce lidí (64 %).Hlavním důvodem pro pořízení fotovoltaiky je snaha ušetřit za energie (76 %), zajištění energetické soběstačnosti (50 %) a využití státní dotace (19 %).Fotovoltaickou elektrárnu si plánuje do budoucna pořídit téměř polovina obyvatel rodinných domů (47 %). V horizontu tří let si chce fotovoltaiku pořídit každý pátý (21 %).Společnost GoodHao si zajistila data z výzkumu, jak se v Česku nakupuje fotovoltaika, letos v září, tedy před svým vstupem na český trh obnovitelných zdrojů energií.Výzkum připravila agentura Ipsos a proběhl letos na podzim v rozmezí 19.-26. září 2023 na vzorku 542 respondentů, kteří bydlí v rodinných domech v osobním vlastnictví a uvažují o pořízení fotovoltaické elektrárny. Dotazování probíhalo online.

Wang Chengluo, předseda představenstva společnosti GoodHao

Pro naše rozhodnutí o vstupu společnosti GoodHao na český trh a přípravu obchodní strategie jsou analytická data preferencí zákazníků a potenciálu v oblasti obnovitelných zdrojů zcela zásadní.

Výsledky výzkumu agentury Ipsos ukazují, že pro většinu lidí v Česku jsou obnovitelné zdroje energií stále příliš drahé. Pro osm z deseti lidí, kteří uvažuji o pořízení fotovoltaické elektrárny, je největší bariérou vysoká cena. Solární elektrárna je tak pro většinu Čechu stále příliš drahé a nedostupné řešení, jak na energiích ušetřit.

Společnost GoodHao chce tento trend změnit, naším cílem je zlevnit fotovoltaiku na českém trhu. Zákazníkům chceme nabízet fotovoltaiku přímo od výrobců, tedy bez zbytečných distribučních poplatků či přirážek. Můžeme si to dovolit díky našemu strategickému partnerství a přímé spolupráci s těmi největšími výrobci technologií, jako je FoxEss či Haier.

Naše strategie je v první fázi postavena na dodávkách komponentů. Na českém trhu chceme oslovit montážní a instalační firmy a jednat s nimi o spolupráci. GoodHao bude na rozdíl od tradičních společností tuto službu pouze zprostředkovávat. Instalačním firmám a partnerům chceme nabízet velmi nadstandardní podmínky tak, aby pro ně bylo zapojení do našeho partnerského programu co nejvýhodnější.

Přímý prodej fotovoltaiky a tepelných čerpadel chceme v Česku spustit už v roce 2024. V současné době pracujeme na přípravě nabídky pro zákazníky EH Malina a Alpha Solar, tedy fotovoltaických firem, které se dostaly na českém trhu do potíží. Dokončujeme přípravu našeho přímého zastoupení v České republice, vybíráme zastupující právní kancelář a také komunikačního partnera.

Michal Straka, Executive Director Ipsos

Fotovoltaickou elektrárnu do budoucna plánuje pořídit téměř polovina obyvatel rodinných domů v osobním vlastnictví v ČR. Není překvapením, že hlavním důvodem pořízení je šetření za energie a energetická soběstačnost. I z jiných výzkumů vidíme, že vlivem událostí posledních let tyto faktory získávají na významu.

O společnosti GoodHao

GoodHao vstoupila na český trh letos v říjnu. Jejím cílem je změnit způsob nakupování fotovoltaiky na trhu a výrazně komponenty zákazníkům zlevnit.

Společnost GoodHao vstoupila na český trh obnovitelných zdrojů energie letos v říjnu, a to vstupem do insolvenčního řízení Energetického Holdingu Malina.

Strategickým cílem společnosti je změnit dosavadní způsob a především ceny, za které se v tuzemsku obnovitelné zdroje nakupují. GoodHao bude zákazníkům dodávat špičkovou technologii přímo od výrobců, tedy bez zbytečných obchodní přirážek či distribučních marží. Tento způsob prodeje výrazně sníží tuzemské ceny obnovitelných zdrojů. Fotovoltaické elektrárny i tepelná čerpadla budou pro zákazníky výrazně levnější a tím dostupnější.

GoodHao pro svoji dodavatelskou strategii pro evropský trh vytvořila Alianci výrobců technologií nové energie. Jedná se o unikátní partnerskou spolupráci světových výrobců technologií obnovitelných zdrojů energií. Mezi členy Aliance patří renomované mezinárodní firmy, jako například společnost FoxEss, jeden z největších světových výrobců střídačů a baterií, společnost Haier, světový lídr v oblasti dodávek tepelných čerpadel či mezinárodní společnost Eastron, dodavatel elektrokomponentů.

Společnost GoodHao má investiční podporu a je financována z provinčních i vládních čínských fondů. Její strategie exportu špičkové čínské technologie pro oblast obnovitelných zdrojů na zahraniční trhy je v souladu s novou exportní strategií Číny.

 

ČTK ke zprávě vydává přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.