Telemedicína pomohla o svátcích tisícům pacientů

Praha 18. ledna 2024 (PROTEXT) – Vánoční svátky jsou tradičně obdobím, kdy nápor pacientů na pohotovostech nemocnic dramaticky vzrůstá a několika hodinové čekaní na ošetření nebývá výjimkou. Letos pohotovostem výrazně pomohla telemedicína. Lidé se často obraceli s dotazy nejdříve na lékaře na telefonu a své zdravotní problémy konzultovali na dálku. Mnohdy pak nebylo potřeba, aby pohotovost vůbec navštívili. Konzultaci zdravotního stavu na dálku a pohotovostní službu lékařů doslova kdykoliv nabízí česká telemedicínská aplikace MEDDI app, která v průběhu svátků obsloužila téměř čtyři tisíce pacientů. V aplikaci mohou její uživatelé mimo jiné obdržet eRecept, ihned si zkontrolovat dostupnost léků, například nedostatkových antibiotik, a objednat si je na vybranou pobočku lékárny Dr.Max.

„Během vánočních prázdnin se na naše lékaře obrátilo celkem 3 852 pacientů. Více než polovina těchto případů zahrnovala situace, kdy rodiče nemocných dětí využili možnost nonstop lékařské pomoci prostřednictvím aplikace MEDDI, která zahrnuje i službu pediatra. O robustnosti naší lékařské sítě svědčí fakt, že žádný z těchto pacientů nečekal na spojení s lékařem déle než 5 minut,“ uvedl Jiří Pecina, zakladatel a ředitel společnosti MEDDI hub a.s., která aplikaci MEDDI app provozuje.

„Víme, jaká je o Vánocích situace na pohotovostech nemocnic, a tak jsme rádi, že jsme takto mohli pomoci odbavit část pacientů, jejichž stav nevyžaduje akutní zásah lékařů,“ dodává Jiří Pecina. Není totiž výjimkou, že se například na dětskou pohotovost Fakultní nemocnice Motol obrací i více než 250 rodičů s dětmi denně. Mnohým pacientům přitom stačí symptomatická léčba, nasazení léků na snížení teploty, klid a dostatečný příjem tekutin. Lékař na telefonu dokáže zdravotní stav posoudit a zvážit, jestli je osobní návštěva pohotovosti opravdu nutná.

V aplikaci MEDDI app jsou lékaři k dispozici 24/7 a zajistí Vám tak potřebnou konzultaci opravdu kdykoliv. I když v aplikaci není přímo Váš lékař, aplikace garantuje, že všichni klienti budou obsloužení vždy maximálně do 30 minut lékaři ve službě. „Průměrná čekací doba na vyšetření však ve skutečnosti činí méně než 6 minut, a to třeba i po půlnoci,“ zdůrazňuje Jiří Pecina.

 

O aplikace MEDDI app

MEDDI app je na trhu už od roku 2020. Jedná se o telemedicínskou aplikaci, která slouží jako most mezi pacienty a lékaři. Díky aplikaci se můžete bezpečně spojit s lékaři kdykoliv a kdekoliv, doslova 24/7, a řešit jejím prostřednictvím jakékoliv zdravotní potíže. Spojení s lékařem přes aplikaci je navíc často bezpečnější než bezprostřední návštěva lékaře, a to díky možnosti vyhnout se zbytečnému kontaktu s nemocnými v čekárně u lékaře, což uživatelé MEDDI app ocení zejména v období chřipek a jiných virových onemocnění. Využití MEDDI app ale u spojování pacientů s lékaři zdaleka nekončí – aplikace umí například uchovávat nejrůznější zdravotnická data, je možné přes ni sdílet informace z chytrých hodinek s lékaři a lékař přes ni může na základě online konzultace zasílat eRecepty, na jejichž základě lze ihned objednat lék na pobočku lékárny sítě Dr. Max. Používání aplikace je navíc snadné a intuitivní, a umožňuje nahradit až 30 % návštěv u lékaře distanční konzultací.

 

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.