Soutěž Obal roku 2023 zná své vítěze
Praha 23. října 2023 (PROTEXT) – dyž ve čtvrtek 19. října začal Obalový galavečer OBAL ROKU 2023, ještě ocenění netušili, kdo z nich získal speciální ocenění. Z těch se letos rozdávala Cena předsedkyně poroty – bronzová, stříbrná a zlatá, Cena udržitelnosti a Cena Packaging Print Prize. A tak to byl napínavý večer až do konce. Letošní jubilejní 30. ročník soutěže Obal roku vyvrcholil slavnostním galavečerem 19. října v Aquapalace Praha, kde si prestižní ocenění v podobě skleněných trofejí odnesly společnosti Van De Velde Unipap, Antalis, Logik, a na prvním místě THIMM za Boxy pro T-phone launch pro firmu T-mobile.
Ze 34 vybraných obalů vybrala předsedkyně poroty Jana Žižková čtyři nejlepší obalové exponáty, které získaly ocenění Cena předsedkyně poroty a kterými se staly – o třetí místo se rozdělily společnosti Antalis s papírovou vázací páskou a společnost Logik s interaktivním boxem pro kočky Brit Care Cat pro společnost VAFO. Na druhém místě se umístila společnost Van De Velde Packaging Unipap s obalovým řešením ADAPT. Na prvním místě se umístila společnost THIMM s Boxy pro T-phone launch pro zadavatele T-mobile, která byla přihlášená do kategorie Marketing, jež byla letošní novinkou.
V soutěži byla také vyhlášena Cena udržitelnosti, kterou získala společnost Smurfit Kappa se svým obalem na Medovník – Lidl Mix, který vyrábí pro společnost Vizard.
Nově byla vyhlášena také cena Packaging Print Prize, za výjimečnou inovaci v tisku, kterou obdržela společnost Pebal za svůj obal na kávu Coffee Mountain Gorilla, kdy najednou lze vytisknout 6 barevných mutací obalu, což je opravdová novinka na trhu.
Speciální ocenění, Cenu sympatie získal obal Burrito Fosil od designérky Jany Hradílkové.
„Mám radost, že nová kategorie Marketing přinesla tolik skvělých obalů. Ukazuje se, že obaláři jsou opravdu kreativní, protože tradiční obalový materiál použijí nejenom na obal, ale i na produkty, které jsou součástí obalu. Také dokázali, že správně použitý obalový materiál může podpořit značku produktu nebo produkt samotný. Opět je vidět, že transportní balení je silnou stránkou našich výrobců a že krabice z vlnité lepenky dnes vůbec nemusí být běžným či dokonce nudným obalem,“ komentuje dění Iva Werbynská, ředitelka Obalového institutu Syba, jež je organizátorem soutěže.
Představení oceněných
Oceněna byla následující obalová řešení, technická řešení, etikety a grafiky:
– Dárkové víno od společnosti DS Smith Packaging v kategorii Dárkové obaly; – Drinkito od společnosti Smurfit Kappa v kategorii E-commerce; – Litomyšlská škatulka od společnosti H.R.G. v kategorii Dárkové obaly; – Etikety na ovocné a bylinné destiláty Dlabka Distillery od společnosti ETIFLEX v kategorii Etikety;
– Balení pro rentgenové kamery od společnosti První obalová v kategorii Elektronika a spotřebiče; – Etikety na ovocné destiláty Rýdzi od společnosti ETIFLEX v kategorii Etikety; – Vario Frame – není ohrádka jako ohrádka od společnosti BOXMAKER v kategorii Automotive/přepravní a průmyslové obaly;
– Durango boxy pro T-mobile od společnosti THIMM v kategorii Marketing; – Brit Care Cat Interaktivní box pro kočky od společnosti Logik v kategorii Marketing; – Christopherus Vegetarian Display od společnosti Logik v kategorii POP & POS displeje; – Stará žitná myslivecká v novém od společnosti Thimm v kategorii Nápoje; – Samolepicí etiketa šetrná k životnímu prostředí od společnosti Colognia Press v kategorii Procesy a technologie;
– Samolepicí etiketa s unikátním designem kombinující odlišné tiskové techniky od společnosti od Colognia Press v kategorii Pivní Design Touch – etiketa; – Když zavoní Romadur od společnosti Thimm v kategorii Ostatní; – Samolepicí etikety pro RTD míchané nápoje od společnostiOTK printing & packaging v kategorii Nápoje;
– Vícevrstvý bariérový obal na balení kávy od společnosti Pebal v kategorii Procesy a technologie; – Flow pack balení masa od společnosti Maso uzeniny Polička v kategorii Potraviny; – Redesign obalu Pierot od společnosti greiner packaging slušovice v kategorii Potraviny; – Kolekce papírových tašek pro farmáře od společnosti Skalkov Holding v kategorii Potraviny; – Mana Tower od společnosti DS Smith Packaging v kategorii POP & POS displeje; – Cognac Godet / exkluzivně pro rappera Smack 1 od společnosti Ultra Premium Brands Central Europe v kategorii Dárkové obaly;
– KITKAT INFLU BOX od společnosti Authentica v kategorii Marketing; – Medovník od společnosti Smurfit Kappa v kategorii Automotive/přepravní a průmyslové obaly; – Obal stropního panelu od společnosti DS Smith Packaging v kategorii Automotive/přepravní a průmyslové obaly;
– Obalové řešení PEG P.ACK od společnosti VAN DE VELDE PACKAGING Unipap v kategorii Automotive/přepravní a průmyslové;
– Remoska Quantaod společnosti Smurfit Kappa v kategorii Automotive/přepravní a průmyslové obaly;
– Obalové řešení ADAPT od společnosti VAN DE VELDE PACKAGING Unipap v kategorii Automotive/přepravní a průmyslové obaly;
– Hrebeň riadenia od společnosti Tri-Wall Slovakia v kategorii Automotive/přepravní a průmyslové obaly;
– Smartííí mriežka? od společnosti Smurfit Kappa v kategorii Automotive/přepravní a průmyslové obaly;
– Káva Etneco od společnosti Caffeteria v kategorii Design & grafika; – Univerzální přepravní box s fixacemi pro různé druhy motorů od společnosti Servisbal Obaly v kategorii Automotive/přepravní a průmyslové obaly; – Papírová vázací páska od společnosti ANTALIS v kategorii Automotive/přepravní a průmyslové obaly;
– PE bariérový laminát od společnosti Chemosvit Folie v kategorii Potraviny; – Přepravní obal pro plechovky (SIX-PACK) od společnosti RB Trading Europe v kategorii Procesy a technologie.
Všechny oceněné najdete ZDE.
Celou porotu, která ve dnech 29. – 31. srpna 2023 hodnotila přihlášené obaly v Konferenčním centru Green Point, tvoří odborníci z různých odvětví:
–
Hana Hradecká, manažerka komunikačních projektů společnosti EKO-KOM,
–
Jitka Sosnovcová ze Státního zdravotního ústavu,
–
David Marouš, obchodní ředitel společnosti Cordstrap,
–
Jiří Hejduk z Univerzity Pardubice,
–
Michal Sebíň, ředitel Natur-pack
–
Martin Dulava, spoluzakladatel Line Art group,
–
Zuzana Pašková, ředitelka oddělení klientů Envi-pak
–
Václav Mlynář, jednatel společnosti PANFLEX,
–
Eva Skopková, jednatelka časopisu Packaging,
–
Stanislav Břeň, šéfredaktor časopisu Svět balení a Systémy Logistiky,
–
Jakub Cihlář, manažer GS1 BarCodes ze společnosti GS1 Czech Republic,
–
Filip Hubička, šéfredaktor časopisu Logistika.
–
Jana Žižková, předsedkyně a uznávaná obalová expertka.
O soutěži OBAL
ROKU OBAL ROKU je jediná certifikovaná obalová soutěž určená pro české i zahraniční firmy, které se podílí na zajímavém obalovém řešení. Cílem soutěže je vyzdvihnout a následně propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na trhu objevují. Celá soutěž vyvrcholí slavnostním předání ocenění na Galavečeru OBALu ROKU. Úspěch v soutěži OBAL ROKU dává možnost nominace a je bránou do světové soutěže WorldStar Award. Zde se utkají ty nejlepší obaly na světě mezi sebou.
Generálním partnerem a zároveň partnerem třídění je společnost EKO-KOM, stříbrnými partnery jsou společnosti DS SMITH PACKAGING CZECH REPUBLIC, EMBAX-PRINT, FACHPACK, THIMM, SMURFIT KAPPA. Bronzovým partnerem je společnost Logik. Partnerem je Český svaz pivovarů a sladoven, veletrh BRAU-BEVIALE a společnost IPSOS. Záštitu nad akcí převzal Svaz obchodu a cestovního ruchu, Hospodářská komora České republiky, Zväz obchodu SR, Vel’vyslanectvo Slovenskej republiky v Prahe, Potravinářská komora České republiky, České Sdružení pro značkové výrobky, Slovenské združenie pre značkové výrobky a další.
ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.