Pod záštitou šejka Mansúra bin Zayeda Al Nahyana byl v Abú Zabí zahájen globální mediální kongres, na který se sjeli účastníci z celého světa
Abú Zabí 15. listopadu 2023 (PROTEXT) – Zúčastní se více než 13 500 účastníků, 5 500 delegátů konference a 200 generálních ředitelů světových mediálních společností
– 170 řečníků, kteří vystoupí před celosvětovým publikem složeným z vedoucích představitelů odvětví, osob s rozhodovací pravomocí, odborníků a specialistů
– 257 vystavujících společností představuje 33% nárůst oproti předchozímu ročníku.
– počet zúčastněných zemí se zvýšil o 22 % na 172 zemí, přičemž 31 zemí se účastní poprvé
– Celková výstavní plocha se zvyšuje o 78 % a přesahuje 32 000 metrů čtverečních
Pod záštitou šejka Mansúra bin Zayeda Al Nahyana, viceprezidenta, místopředsedy vlády a předsedy prezidentského dvora, dnes v Národním výstavním centru Abú Zabí – ADNEC začíná druhý ročník Globálního mediálního kongresu.Kongres, který pořádají Emirates News Agency (WAM) a Capital Events ze skupiny ADNEC a který se koná po tři dny, zahájí první dopoledne klíčovým projevem šejk Nahyan bin Mubarak Al Nahyan, ministr tolerance a soužití SAE. V souladu se zaměřením prvního dne na environmentální média ve spojení s COP28 bude panelové zasedání s mladými influencery diskutovat o tvorbě obsahu pro řešení klimatických výzev a mezinárodní mediální diskuse o zvyšování citlivosti publika na změnu klimatu. V další panelové diskusi se bude hovořit o důležité úloze think tanků v oblasti klimatu.
Mohammed Jalal Al Rayssi, generální ředitel Emirates News Agency (WAM) a předseda vyššího organizačního výboru globálního mediálního kongresu, prohlásil: „Jsme velmi hrdí na to, že dnes můžeme přivítat rozhodující činitele, významné korporace, myšlenkové lídry a inovátory na akci, která je již nyní zásadním globálním fórem pro mediální sektor. Globální mediální kongres hraje rozhodující roli při shromažďování mediálních lídrů, kteří se zabývají klíčovými otázkami, jimž toto odvětví čelí. Tím, že kongres spojuje úsilí a schopnosti různorodých účastníků, je hnací silou růstu a vývoje tohoto odvětví a zdůrazňuje jeho obrovský potenciál vytvářet řešení, která mění pravidla hry, a otevírat nové obchodní obzory.“
„Na jiných místech kongresu se na pódiu Create Stage uskuteční zasedání o vyvíjející se roli tvůrců v digitálním marketingu, zatímco na pódiu Educate Stage proběhne řada interaktivních prezentací na témata od hodnocení obsahu, adopce formátů a mediální budoucnosti až po klíčové technologie pro poskytování obsahu, imerzivní technologie, virtuální produkci a koprodukce. Workshopy se budou zabývat mimo jiné udržitelností a klimatickými médii, silou vyprávění příběhů pro mládež, strategiemi předplatného a ChatGPT.
Humaid Matar Al Dhaheri, výkonný ředitel a generální ředitel skupiny ADNEC Group, dodal: „Tento živý a produktivní zahajovací den ukazuje, jakou sílu má Global Media Congress, který umožňuje velkým globálním korporacím a podnikům spojit se s myšlenkovými lídry, prozkoumat nejnovější trendy a spolupracovat s nejlepšími z našich nově vznikajících inovátorů a vlivných osobností, aby určili budoucnost globálního mediálního sektoru. Vzhledem k tomu, že média jsou klíčovou složkou budoucích znalostních a udržitelných ekonomik, je skupina ADNOC hrdá na to, že se může podílet na tom, aby Abú Zabí získalo pozici globálního uzlu mediální kreativity a podpůrného ekosystému pro kreativce a podniky, které se snaží realizovat svůj inovační potenciál.
„Počet vystavujících společností a značek, které se účastní letošního ročníku Global Media Congress, se oproti loňskému prvnímu ročníku kongresu zvýšil o 33 % na 257 značek. Počet zemí, které se akce účastní, se rovněž zvýšil o 22 % na 172 zemí, přičemž letošního ročníku se poprvé zúčastnilo 31 zemí. Kromě toho se celková plocha, kterou výstava pokrývá, letos zvýšila o 78 % a činí více než 32.000 metrů čtverečních. Součástí aktuálního kongresu bude akce věnovaná největším nákupčím v mediálním sektoru, na níž se očekává účast více než 400 významných nákupčích z celého světa. Také více než 77 řečníků zastupujících přední představitele mediálního průmyslu z 18 zemí se zúčastní konferenčních zasedání, která se budou konat během následujících tří dnů. 36 hlavních zasedání a budou se zabývat několika klíčovými tématy dalšími tématy kromě environmentálních médií a udržitelnosti; těmi jsou inovace a nejnovější technologie v mediálním sektoru, podíl mladých lidí na budoucnosti médií a vzdělávání a rozvoj mediální práce.
Na kongresu se bude konat také 5 doprovodných akcí – některé z nich se konají poprvé -, přičemž nejvýznamnější z nich je platforma pro inovace a startupy, která hostí více než 24 startupů a na níž se podílejí národní společnosti, které tvoří 36 % zúčastněných firem. Druhá platforma bude věnována školení a vzdělávání, přičemž na každém setkání se uskuteční více než 30 školících workshopů zahrnujících až 40 globálních účastníků pod dohledem 25 odborníků a specializovaných globálních mediálních institucí.Třetím prvkem je Future Media Labs, kde budou v šesti uzavřených zasedáních diskutovat vedoucí pracovníci odvětví, politici a podnikatelé z celého světa na elitní úrovni. Čtvrtý prvek bude věnován inovacím v oblasti influencerů prostřednictvím kreativní platformy pro tvůrce obsahu, která jim umožní komunikovat, spolupracovat a sdílet své zkušenosti a cíle s novými influencery prostřednictvím 21 dialogových sezení za účasti 19 řečníků. Pátý prvek bude zahrnovat 4 zasedání o nových médiích a diskuse u kulatého stolu, kterých se zúčastní 32 odborníků a řečníků, aby prozkoumali výzvy a příležitosti v tomto odvětví za přítomnosti významného panelu inovátorů a osob s rozhodovací pravomocí z různých globálních mediálních subjektů.
Komplexní a podrobné zpravodajství z Globálního mediálního kongresu bude po celém světě šířit téměř 800 mediálních odborníků z 58 zemí, což je o 8 % více než v loňském roce.