Philip Morris vstupuje na českém trhu do segmentu jednorázových e-cigaret. Rozšíření portfolia bezdýmných alternativ urychlí transformaci k budoucnosti bez cigaretového kouře
Praha 28. února 2023 (PROTEXT) – Společnost Philip Morris International (PMI) vstupuje v České republice do další kategorie bezdýmných nikotinových produktů. Do svého portfolia nyní zařazuje prémiovou jednorázovou elektronickou cigaretu, díky čemuž může dospělým kuřákům, kteří by jinak pokračovali v kouření cigaret, nabídnout více možností k přechodu na potenciálně méně rizikovou alternativu. Společnost Philip Morris staví svou budoucnost na komplexní nabídce vědecky podložených bezdýmných produktů, široké paletě technologií a způsobu užití. Pokračuje tak v naplňování vize světa bez cigaretového kouře.
„Od roku 2017, kdy jsme poprvé ve střední Evropě představili značku IQOS, si naše zařízení získaly v Česku k polovině minulého roku důvěru již více než 530 tisíc dospělých uživatelů[1], z nichž přibližně 350 tisíc díky tomu zcela přestalo s kouřením cigaret. Jsme ale stále na začátku cesty. Abychom naplnili naši vizi budoucnosti bez cigaretového kouře, neustále nasloucháme potřebám našich dospělých zákazníků. Snažíme se rozšiřovat produktové portfolio méně rizikových a potenciálně méně rizikových alternativ tak, abychom dokázali v maximální možné míře uspokojit jejich potřeby a podpořit je tak v rozhodnutí přestat kouřit ve prospěch svého vlastního zdraví i zdraví svého okolí,“ říká ke vstupu do nového segmentu bezdýmných produktů Andrea Gontkovičová, předsedkyně představenstva a generální ředitelka Philip Morris ČR a.s.
Nová e-cigareta VEEBA nastavuje na trhu vysoký standard v oblasti vývoje a designu, výroby a odpovědné komercializace jednorázových elektronických cigaret. Zařízení je napájeno předem nabitou baterií a automaticky se spouští potáhnutím. Odpařuje již naplněnou e-kapalinu prostřednictvím řízeného procesu ohřevu. VEEBA tak nevyžaduje žádnou údržbu, tedy žádné čištění, nabíjení ani doplňování e-kapaliny a je připravena k použití ihned po zakoupení. Dospělým uživatelům přináší promyšlený design, snadné používání a konzistentní zážitek. V souladu s přísnými marketingovými principy společnosti PMI se VEEBA neprodává s příchutěmi, které by mohly oslovit mládež, ani s obrázky nebo popisy sladkostí či zářivými barvami zařízení. Neutrální barvy zařízení a funkční popis příchutí jsou určeny stávajícím dospělým uživatelům nikotinu a dospělým kuřákům. Doporučená maloobchodní cena zařízení je 169 Kč.
E-kapalina v zařízení VEEBA zaručuje obsah nikotinu 1,8 % (20 mg/ml). Každá výrobní šarže je opatřena Certifikátem o analýze (COA) a podléhá pravidelným i náhodným kontrolám, aby bylo zajištěno správné složení tekutiny a obsah nikotinu.
Jednorázová e-cigareta VEEBA nepatří do běžného odpadu. V rámci maximální snahy o zachování udržitelnosti produktu je navržena tak, aby přes 80 procent jejích komponentů bylo recyklovatelných. „Správné nakládání s odpadem a odpovědná spotřeba jsou pro nás prioritou. Proto se budeme i v komunikaci se zákazníky všech našich produktů nadále důrazně zaměřovat na to, aby svá použitá zařízení vraceli ve sběrných místech v rámci našeho recyklačního programu na zpětný odběr zařízení,“ dodává Andrea Gontkovičová.
Bezdýmné tabákové výrobky společnosti Philip Morris International jsou dostupné na 73 trzích[2]. Cílem společnosti PMI je do roku 2025 nabízet bezdýmné tabákové výrobky na 100 trzích. Zároveň odhaduje, že již zhruba 17,8 milionů dospělých kuřáků na celém světě (vyjma Ruska a Ukrajiny) přestalo kouřit cigarety a přešlo na IQOS[3]. Ambicí společnosti je, aby do roku 2025 nejméně 40 milionů dospělých, kteří by jinak pokračovali v kouření cigaret, přešlo na naše bezdýmné výrobky. Kromě toho si společnost PMI klade za cíl, aby více než polovina jejích čistých příjmů do roku 2025 pocházela z bezdýmných výrobků.
Zařízení VEEBA je k dispozici na základě mezinárodní licenční smlouvy PMI podepsané se společností Kaival Brands International, která ve Spojených státech amerických distribuuje nejprodávanější prémiové jednorázové zařízení s názvem BIDI® Stick[4].
[1] Počet uživatelů IQOS v České republice k 30. červnu 2022.
[2] Zdroj: Výsledky Philip Morris International za čtvrtý kvartál 2022.
[3] Zdroj: Výsledky Philip Morris International za čtvrtý kvartál 2022.
[4] NielsenIQ x AOC včetně obchodů se smíšeným zbožím, sestaveno Goldman Sachs Global Investment Research. Vydáno: 31. května 2022.
Kontakt pro média:
Klára Jirovcová Pospíšilová
manažerka komunikace
Klara.JirovcovaPospisilova@pmi.com
Philip Morris ČR a.s.
Společnost Philip Morris ČR a.s. je dceřinou společností Philip Morris International (PMI), jejíž vizí je vybudovat svět bez cigaretového kouře. Vedle tradičních tabákových výrobků distribuuje Philip Morris ČR a.s. na českém trhu bezdýmná elektronická zařízení IQOS ILUMA a kompatibilní tabákové náplně TEREA, zařízení na nahřívání tabáku lil SOLID s tabákovými náplněmi Fiit, elektronické cigarety IQOS VEEV a jejich náplně VEEV, jednorázové elektronické cigarety VEEBA a další související příslušenství. Společnost Philip Morris ČR a.s., která zde působí už od roku 1992 a zaměstnává více než 1100 lidí, je kótována na Burze cenných papírů Praha (BCPP). Zároveň vlastní 99% obchodní podíl v dceřiné společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o., registrované ve Slovenské republice. Společnost již více než 30 let přispívá na pomoc různým charitativním projektům, včetně projektů zahrnujících podporu sociálních programů zaměřených na zlepšení životních podmínek v místních komunitách. Více informací naleznete na www.philipmorris.cz včetně výroční zprávy za rok 2021.
Philip Morris International Inc.: Přinášíme budoucnost bez kouře
Philip Morris International (PMI) stojí v čele proměny tabákového průmyslu s cílem vytvořit budoucnost bez kouře a dlouhodobě rozvíjí své portfolio tak, aby zahrnovalo produkty mimo odvětví tabáku a nikotinu. Současné produktové portfolio společnosti sestává především z cigaret a bezdýmných výrobků, zahrnující výrobky na nahřívání tabáku, vaporizační a orální nikotinové produkty. Od roku 2008 investovala společnost PMI více než 10,5 miliardy amerických dolarů do vědecky podloženého vývoje a komercializace inovativních bezdýmných výrobků pro dospělé, kteří by jinak pokračovali v kouření, s cílem zcela ukončit prodej cigaret. To zahrnuje budování hodnotících vědeckých schopností na špičkové úrovni, zejména v oblastech preklinické systémové toxikologie, klinického a behaviorálního výzkumu, jakož i postmarketingových studií. Po akvizici společnosti Swedish Match, lídra na trhu s orálními nikotinovými produkty, se koncem roku 2022 společnost PMI stala globálním lídrem bezdýmných produktů vedené značkami IQOS a ZYN. Americký Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) povolil marketing výrobku IQOS Platformy 1 a tabákových náplní s označením „tabákový výrobek s modifikovaným rizikem“ (MRTP), přičemž zjistil, že jsou tyto výrobky vhodné pro podporu veřejného zdraví. Bezdýmné produkty společnosti PMI byly k 31. prosinci 2022 dostupné na 73 světových trzích a podle odhadů již zhruba 17,8 milionů dospělých kuřáků na celém světě vyjma Ruska a Ukrajiny přestalo kouřit a přešlo na IQOS. Bezdýmné produkty tvořily v roce 2022 přibližně 32 procent celkových tržeb společnosti. S významnými odbornými znalostmi, vybudovanými na pevných základech v oblasti biologických věd, oznámila v únoru 2021 PMI svou ambici rozšířit své působení prostřednictvím dceřiné společnosti Vectura Fertin Pharma do oblastí wellness a zdravotní péče a dodávat inovativní produkty a řešení, jejichž cílem je zabývat se nenaplněnými potřebami spotřebitelů a pacientů. Více informací naleznete na www.pmi.com a www.pmiscience.com.
ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.