Operativní leasing – stálice posledních let

Operativní leasing ve společnosti HAVEX dnes již standardně využívají jak firmy, tak retailoví zákazníci. Jednoduše je pro každého, kdo chce vůz pouze užívat, nechce ho primárně vlastnit, starat se o servis, ani do něj s přibývajícími roky investovat. Pro toho, kdo chce mít neustále nové auto, resp. auto ve stavu nového.

„Ne úplně standardem na trhu, je roční operativní leasing, kdy máte minimum potřeby servisu, a každý rok si vezmete nové auto a stávající vrátíte. Jen tak, jednoduše. Sami si přitom zvolíte, jaký chcete mít roční nájezd kilometrů, jakou spoluúčast v rámci případných pojistných plnění, jaký rozsah servisu od toho minimálního až po full service, kde jsou i výměny sezónních pneumatik atd. Prostě je to variabilní produkt, který vám dává svobodu při minimu starostí,“ vysvětlil ředitel skupiny HAVEX Zdeněk Honek.

Zda se rozhodnout pro operativní leasing nebo pro klasický úvěr (který takřka 100 nahradil finanční leasing), to závisí na konkrétních potřebách klienta. Mimochodem, pro ty společnosti, které nemají správce vozového parku a nemají ucelenou strategii a procesy, co  např. s vozy po skončení leasingu nebo na konci životní cyklu, HAVEX-auto nabízí nově služby fleetového managera. Někdo upřednostní pořídit si vozy na úvěr a vlastnit je, tedy dát do majetku a odepisovat, starat se o ně, jiný si naopak auto raději pronajme přes operativní leasing ve variantě full servise a nebude se o nic starat. Jak ale Zdeněk Honek upozorňuje, leckdy platí, že co je na první pohled levnější na splátce, nemusí být v konečném důsledku vždy pro firmu výhodnější. „Veškeré náklady, které firmu vozy měsíčně/ročně stojí nad rámec splátek úvěru či operáku, je třeba si opravdu dobře spočítat,“ zdůraznil.

V případě vlastnictví vozů je také otázkou, jak s nimi naložit v rámci pravidelné obměny vozů po dané době provozu. HAVEX-auto i na tomto poli umí pomoci službou mobilního prodejce, který zajistí převzetí vozu, případné opravy, ocenění, inzerci vozu a samotný prodej, včetně formalit a právních úkonů. Klient se opět o nic nestará. Pouze auto předá a pak už jen obdrží peníze z prodaného vozu. „Prodej umíme rychle a efektivně jak formou nabídky v rámci bazarových vozů, tak i formou aukcí, které pravidelně pořádáme pro partnery z řad dealerů, prodejců vozů, stejně jako pro leasingové společnosti,“ uvedl Lukáš Friedrich.

Převod versus splátky

Kolik procent zákazníků platí auto v hotovosti, resp. převodem na účet, a kolik z nich si ho bere na splátky nelze podle společnosti paušalizovat. Zákazník často přichází se svou konkrétní představou o voze a variantě financování a jde si za svým stůj co stůj, nicméně stejně často naslouchá prodejci. Není to nákup nové elektroniky, při dnešních cenách vozů je to poměrně značná investice, jak pro domácnosti, tak i pro společnosti. Do financování dále také promlouvají sezónní vlivy, jako je inflace, aktuální stav skladových vozů, atd. „Obecně lze říci, že dnes se financování formou úvěrů nabízí hůře než třeba před jedním, dvěma roky. Lidé jsou opatrnější, nevědí, co bude, a tak váhají s dlouhodobějšími závazky. A to i přesto, že v některých případech může být financování dokonce výhodnější, než koupě převodem na účet, a to díky našim benefitům, které v rámci financování zákazníkům nabízíme,“ vysvětlil Zdeněk Honek. „Proto jsme přišli s variantou ročních operativních leasingů. Rok je relativně krátká doba, nevzniká žádný dlouhodobý závazek. Zároveň si po roce můžete vzít třeba levnější vůz, nebo naopak žádný, když se nebude dařit tak, jak jste si plánovali,“ dodal.

Důvěra a nadstandardní servis

Záruka se u nových vozů většinou pohybuje od 2 do 5 let, nebo je omezená celkovým nájezdem. Platí pak to, co nastane dříve, doba od prodeje nebo limit km. „U zánovních vozů se bavíme většinou o nabídce s pětiletou zárukou automaticky, což je jeden z benefitů HAVEX-auto. Pakliže zákazník zvažuje nákup vozu, který již není v tovární záruce, umíme mu nabídnout jistotu formou služby prodloužené záruky, kterou jsme připravili ve spolupráci s Defend Insurance. Ta sice není tovární, ale pokrytím a vyřízením případných oprav vozu se k ní výrazně přibližuje. V podstatě máte jistotu, že v případě poruch mechanických, motorových, elektrických a elektronických dílů vám je vyměníme a vyřídíme v rámci této záruky. Kryté jsou jak díly, tak i práce odborných mechaniků,“ vysvětlil Lukáš Friedrich. Poruchy pochopitelně nesmí být způsobeny nesprávným zacházením nebo jinými externími zásahy, a samozřejmě existují i díly vyňaté z této záruky, ale to je u tovární záruky také běžné. Průchod servisem se pohybuje okolo 1500 vozů měsíčně, z velké části jsou to vozy našich klientů. „Vysoká důvěra v naše servisní služby je klíčový parametr pro zachování kladného vnímání naší značky jako dlouhodobého partnera pro mobilitu.“ doplnil ředitel marketingu.

www.havex.cz