Národní muzeum je absolutním vítězem soutěže efektivity IEA22
Praha 25. listopadu 2022 (PROTEXT) – Po dvouleté pauze způsobené pandemií covid-19 se soutěž efektivity digitálních projektů – Internet Effectiveness Awards – vrátila v plné síle. Do letošního ročníku IEA se opět přihlásily desítky významných firem, aby poměřily přínosy projektů z hlediska jasně měřitelných čísel nebo naplnění konkrétních cílů.
„Letošní ročník pro nás byl tak trochu zatěžkávací zkouškou. Soutěž sice má tradici už od roku 2005, ale nebyli jsme si jistí, zda se i po dvouleté ‚covidové‘ pauze podaří úspěšně navázat. Ukázalo se, že jsme se obávali zbytečně. Do letošního ročníku se přihlásily desítky agentur a společností s velmi kvalitními projekty, takže to porota vůbec neměla jednoduché. Vše vyvrcholilo slavnostním galavečerem v Praze, kde si zástupci všech umístěných projektů převzali ocenění,“ uvedl Radovan Jelen, předseda správní rady Asociace.BIZ, kterou soutěž IEA organizuje.
Porotu nejvíc nadchla mobilní aplikace Národního muzea Hlavní cenu večera – Grand Prix – si odneslo Národní muzeum za aplikaci Národní muzeum v kapse. Ta dokáže návštěvníky navigovat k vybranému exponátu a také jim umožní pohodlný nákup vstupenek. Oblíbenou funkcí je i rozšířená realita, díky které mohou návštěvníci přímo na svých mobilních zařízeních vidět ikonického plejtváka myšoka v jeho skutečné podobě. Dokonce se takto mohou s plejtvákem i vyfotit.
V aplikaci si o vybraných exponátech mohou návštěvníci přečíst nebo poslechnout zajímavosti, které do ní přidávají sami odborníci z Národního muzea. Aplikace má i další zajímavé funkce, který se dozvíte víc přímo na stránkách Národního muzea.
Tvůrcem mobilní aplikace je společnost Futured. Na slavnostním galavečeru za ni převzal speciální ocenění její CEO Lukáš Strnadel. Za Národní muzeem si pro ocenění přišel přímo pan generální ředitel Národního muzea, PhDr. Michal Lukeš Ph.D.
Vysoká umístění sklidily i další významné společnosti Na předních příčkách kategorií, kterých letos bylo 16, se umístila řada prestižních společností a tvůrců oceněných digitálních řešení. Například tandemy Škoda Auto a Feedyou, Moser a FG Forrest, Česká zbrojovka a AITOM Digital, innogy Česká republika a Internet Projekt nebo ČSOB, která si však řešení vyvinula interně.
Partnerem soutěže IEA22 bylo Umění vína.
O soutěži Internet Effectiveness Awards
Jedná se o nejvýznamnější českou soutěž efektivity digitálních projektů. Od roku 2005 ji pořádá Asociace dodavatelů internetových řešení (asociace.BIZ). Efektivitu a přínosy konkrétních projektů vždy hodnotí porota složená z odborníků na digitální řešení.
O Asociaci dodavatelů internetových řešení (Asociace.BIZ)
Asociace sdružuje přední digitální a vývojářské agentury v ČR. Její členové realizují přes 1 500 projektů ročně a společně se podílí také na vzdělávání klientů v oblasti digitálního prostředí. Již od roku 2005 je organizátorem soutěže Internet Effectiveness Awards.
Kontakt:
Asociace.BIZ – Asociace dodavatelů internetových řešení, z.s.
ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.