Na prodlouženou otcovskou dovolenou lze narazit v řadě firem, například v Procter & Gamble

Praha 14. června 2022 (PROTEXT) – Otcovská dovolená je stále tématem, které v České republice vyvolává diskuzi. Stát nově garantuje novopečeným tatínkům možnost vzít si 14 dní otcovské dovolené, na víc pak mají nárok jen v případě, že jim zaměstnavatel nabídne benefit v podobě prodloužené otcovské dovolené. Vědecké průzkumy přitom poukazují na důležitost přítomnosti otce během prvních týdnů života dítěte. Čas strávený s otcem má vliv na potomkovo psychické i fyzické zdraví. Už dávno tedy neplatí, že se o miminko v prvních týdnech života stará pouze matka. Mezi firmy, které svým zaměstnancům nabízí delší otcovskou, patří třeba Procter & Gamble, která již třetím rokem garantuje svým zaměstnancům nárok na 8týdenní placenou otcovskou dovolenou.

Otcovskou dovolenou už v ČR využilo 12 % mužů

Z nedávného průzkumu vyplynulo, že otcovskou dovolenou využilo nebo po narození dítěte plánuje využít 45 % českých mužů ve věku 20 až 50 let. Ti tatínkové, kteří již otcovskou dovolenou absolvovali, spatřovali pozitivum především v možnosti vypomoci své partnerce v prvních náročných měsících, kdy se rodina s novým přírůstkem pomalu sžívá a navyká si na nový režim (52 %), ale jako pozitivní vnímali i možnost trávit více společného času s dítětem (34 %) a vybudovat si s ním pevnější vztah (27 %).

Zajímavé také je, že pro zhruba 20 % dotazovaných mužů by při výběru nového zaměstnání bylo důležitým faktorem to, zda potenciální zaměstnavatel nabízí možnost prodloužené otcovské dovolené. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Procter & Gamble si „svých“ tatínků váží

Od počátku zavedení benefitu v podobě delší otcovské ho využilo 8 novopečených otců z české pobočky Procter & Gamble.

„K zavedení tohoto benefitu nás vedlo nejen přání poskytnout tatínkům více času na sblížení se svým miminkem, ale i výsledky vědeckých průzkumů, které jasně ukázaly, že více stráveného času rodiče s dítětem má velký vliv na rozvoj dítěte a na jeho fyzické i psychické zdraví. Jedná se tedy o benefit, ze kterého prosperují nejen rodiny našich zaměstnanců, ale ve výsledku vlastně i celá společnost,“ vysvětluje HR manažerka společnosti Procter & Gamble Zsuzsanna Olajos.

Jak benefit funguje?

Období placené dovolené může být až 8 týdnů, přičemž zahrnuje i státem garantovanou 2týdenní dovolenou. Na základě interní politiky Share The Care může zaměstnanec otcovskou dovolenou vyčerpat až do doby, než jeho dítě dosáhne 24 měsíců. Tato politika zahrnuje všechny případy, ve kterých se zaměstnanec, který pracoval alespoň 12 měsíců pro P&G, stal otcem narozením dítěte, adopcí nebo jiným způsobem, ve kterém je muž legálně uznán v otcovském vztahu k dítěti. P&G umožňuje tuto otcovskou dovolenou rozdělit na dvě části tak, aby tatínkové v řadách zaměstnanců P&G nepropásli žádný důležitý okamžik v životě svých dětí.

O společnosti Procter & Gamble

P&G se svými prověřenými, kvalitními a předními značkami slouží spotřebitelům po celém světě. Jeho portfolio zahrnuje značky Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, a Whisper®. P&G působí v přibližně 70 zemích světa. Pro novinky a informace o společnosti P&G a jejích značkách navštivte stránku http://www.pg.com.

Kontakt:

Hana Pazderková

Agentura Neopublic

hanka.pazderkova@neopublic.cz